«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه پس از صدور بیانیه‌های متعدد از سوی دولت‌های غربی و هم پیمانان آنها در خصوص حملات شیمیایی بامداد دیروز در منطقه دومای سوریه، به غربی‌ها در خصوص تبعات سخنان تحریک‌آمیزشان هشدار داد.

غربی‌ها بدون اشاره به دلیل و مدرک استدلال خود، اصرار دارند که ارتش سوریه عامل حمله به منطقه دوما در غوطه شرقی است؛ آنها تاکنون بیانیه‌های متعددی در محکومیت دمشق صادر کرده‌اند.

آمریکایی‌ها و رئیس‌جمهورشان «دونالد ترامپ» از مرز محکومیت پا فراتر گذاشتند و تهدید کردند که باید پاسخی قاطع به «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه داده شود؛ نیویورک‌تایمز دیشب تیتر زده بود که «احتمال حمله موشکی به سوریه، افزایش یافته است.»

این اتهام‌زنی ترامپ در حالی صورت می‌گیرد که امروز منابع دولتی آمریکا گفتند که بررسی‌های اولیه، هنوز مسئول اصلی این حمله را به صورت قطعی مشخص نکرده است.

آنطور که خبرگزاری فرانسه گزارش داده، پوتین در مکالمه تلفنی با «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان، به این جنجال‌های رسانه‌ای پاسخ داده و نسبت به تبعات این «اقدامات تحریک‌آمیز و سخنان مبتنی بر حدس و گمان» هشدار داده است.

آنطور که در بیانیه کرملین آمده است «طرف روسی (در مکالمه با مرکل) بر غیرقابل‌قبول بودن اقدامات تحریک‌آمیز و سخنان مبتنی بر حدس و گمان در خصوص این موضوع (حمله به دوما) تأکید کرده است.»

امروز ترامپ علناً از روسیه نام برده و گفته بود «بالاخره خواهیم فهمید که آیا این حمله کار ایران، روسیه، رژیم اسد یا همه آنها بوده است.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.