بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس و جان سالیوان سرپرست وزارت خارجه آمریکا درباره حمله شیمیایی ادعای به شهر دوما در سوریه به صورت تلفنی گفت و گو کردند.

جانسون و سالیوان درباره این ادعا که در حمله اخیر نشانه هایی از حمله شیمیایی پیشین در سوریه وجود دارد، توافق کردند. رسانه های غربی مدعی بودند حمله خان شیخون توسط دولت بشار اسد انجام شده است.

در بیانیه ای که در تارنمای رسمی وزارت خارجه انگلیس منتشر شده، آمده است: وزیر خارجه (انگلیس) و سرپرست وزارت خارجه (آمریکا) موافقت کردند که براساس گزارش رسانه ها و گزارش های میدانی، در این حمله نشانه هایی از حمله شیمیایی پیشین توسط رژیم اسد وجود دارد.

منابع نزدیک به تروریست ها مدعی شده اند که هواپیماهای نظامی سوریه، شامگاه شنبه این هفته دوما را هدف بمباران شیمیایی قرار دادند که در جریان آن ۷۵ تن کشته و ده ها تن مصدوم شدند. 

این اتهام در شرایطی مطرح شده است که نظامیان سوری در یک قدمی آزادسازی این شهر قرار دارند و پیشتر سوریه در خصوص تلاش تروریست ها برای طرح سناریوی حمله شیمیایی به غوطه شرقی هشدار داده بود.

همچنین ارتش روسیه اعلام کرده است که کارشناسان جنگ افزارهای پرتوی، شیمیایی و بیولوژیک که به همراه پزشکان از منطقه بازرسی کرده اند، هیچ نشانه های از تسلیحات شیمیایی نیافته اند.

ارتش روسیه همچنین اعلام کرد که تصاویر منتشر شده از قربانیان حمله ادعایی در شبکه های اجتماعی جعلی بوده و ساخته دست امدادگران موسوم به کلاه سفید است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.