برانکو ایوانکویچ سرمربی تیم پرسپولیس تهران پس از کسب دومین قهرمانی متوالی به همراه این تیم در لیگ برتر، دوشنبه شب مهمان برنامه نود بود تا پاسخگوی سوالات عادل فردوسی پور باشد و در مورد شرایط پرسپولیس در این فصل صحبت کند.

برانکو در ابتدا گفت:« سلام و سال نو مبارک. قهرمانی و نتایج فوق العاده را به بازیکنان و تماشاگران تبریک می گویم. از زحمات آقای گرشاسبی و مدیریت باشگاه و کادر پزشکی و از همه مهم تر هواداران که یار دوازدهم ما هستند تشکر می کنم.»

سرمربی پرسپولیس ادامه داد:« من وقتی به پرسپولیس آمدم این تیم موقعیت بسیار بدی داشت و در انتهای جدول بود اما من به تیمم و همکارانم اعتقاد داشتم و مطمئن بودم که این تیم با قدرت بر می گردد. دو سال پیش وقتی در تهران به ذوب آهن باختیم، من اعلام کردم که ما برای قهرمانی خواهیم جنگید و آن سال لیگ را بخاطر تفاضل گل از دست دادیم.

امسال معتقدم که بهترین سال پرسپولیس را رقم زدیم. سوپرکاپ را گرفتیم،به جمع ۴ تیم برتر آسیا رسیدیم،به راحتی قهرمان لیگ شدیم و یک بازی قبل پایان مرحله گروهی به دور بعد لیگ قهرمانان آسیا رسیدیم. در ضمن بازیکنان تاثیر گذاری نظیر طارمی، سروش رفیعی و امید عالیشاه را هم از دست دادیم.»

برانکو گفت:« موافق نیستم که ما رقیبان قوی و قدرتمندی نداشتیم. درست است که تیم های سپاهان و تراکتور و ذوب آهن مشکلاتی داشتند اما ما با فرم مستمری توانستیم ادامه دهیم و از روز اول به دنبال کسب امتیازات بودیم و سعی کردیم فراز و نشیب نداشته باشیم. حتی در بازی هایی هم که شکست خوردیم استحقاق باخت را نداشتیم.

هدف همیشگی ما این است که همه بازی ها را ببریم و قهرمان همه جام ها شویم اما نباید فراموش کرد که تیم باید توازن داشته باشد. شما ملاحظه می کنید که مهاجمان ما خوب گل می زنند و خط دفاع ما به لطف سید جلال و بیرانوند خیلی قوی است.باید به سید جلال حسینی تبریک بگویم بابت ششمین قهرمانی اش در لیگ برتر. همه این ها نتیجه کار کردن با یک مجموعه قوی است.»

سرمربی پرسپولیس در مورد درخشش علی علیپور گفت:« من به علیپور بابت این فصل درخشان تبریک می گویم. او لیاقت دعوت شدن به تیم ملی را داشت. سه سال پیش وقتی من آمدم او خیلی جوان بود و ۱۹ سال داشت. خودش روز به روز نشان داد می خواهد بهتر و بهتر شود. نشان داد که می خواهد حرف گوش کند و نتیجه اش را الان می بینید. علیپور همیشه یک خطر مداوم برای دروازه حریف است. او کیفیتش را نه فقط در بازی های داخلی بلکه در بازی های بین المللی هم نشان داده است. ما هنوز سه بازی دیگر در لیگ داریم و من انتظار دارم او بهترین نمایشش را داشته باشد. از همه مهم تر این است که او در خدمت تیم است یعنی در کنار گل هایی که می زند به سایر بازیکنان هم کمک می کند.»

برانکو در مورد وحید امیری گفت:« او یکی از علت های کیفیت بالای تیم ماست. امیری کاملا در خدمت تیم است و قطعا وحید امیری بازیکنی است که به طور استثنایی پر انرژی و مثبت است. او هیچ بازی ای را نمی تواند بد بازی کند چون انقدر می دود و تلاش می کند تا نقایص را جبران کند.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.