ولی الله سیف در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی و پس از اعتراض نمایندگان به تداوم جلسه به‌صورت غیرعلنی، در بخشی از سخنانش درباره بحران در بازار ارز اظهار داشت: در جلسه شب گذشته ستاد اقتصادی دولت با حضور رییس جمهور تصمیماتی اتخاذ شد که به حضور شما و مردم اعلام خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: دولت یازدهم و دوازدهم دستاوردهای مهمی در عرصه‌های مختلف ازجمله مسائل اقتصادی داشته و دستاوردهای اقتصادی ازطریق توسعه بازار و کنترل تورم  حاصل شده است که خوشبختانه در دو سال گذشته دامنه تورم تک‌رقمی بوده و رشد اقتصادی مناسب حاصل شده است.

رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که حجم کالای نقدینگی یکی از عوامل نگرانی است، از کنترل اثر آن خبر داد و گفت: درخصوص نرخ ارز نیز عوامل غیراقتصادی و عدم اطمینان نسبت به آینده موثر است. متاسفانه دشمنان از خارج از مرزها و به شکل‌ل های مختلف بر این موضوع دامن زده و در تلاش هستند تا شرایط را برای ملت سخت تر کنند.

سیف همچنین در بخشی دیگر از سخنانش از ارائه پیشنهاد جایگزینی یورو به‌جای دلار به مقام معظم رهبری خبر داد و گفت: من پیشنهادی را با مقام معظم رهبری مطرح کردم که یورو در مبادلات ارزی جایگزین دلار شود؛ چرا که دلار نقشی در مبادلات خارجی ما ندارد و ایشان هم از این موضوع استقبال کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.