آسوشیتدپرس گزارش داد، "آرمن سرکیسیان"، رییس جمهور جدید ارمنستان طی این مراسم متعهد شد که برای پیشرفت در سیستم قضایی و مبارزه با فساد کار کند.

مردم ارمنستان در سال ۲۰۱۵ به تغییر دولت از سیستم ریاست جمهوری به جمهوری پارلمانی رای مثبت دادند. بر اساس این تغییر که از ماه آینده اجرا می‌شود، ریاست جمهوری بیشتر یک جایگاه تشریفاتی خواهد بود.

آرمن سرکیسیان که پیش از این سفیر ارمنستان در انگلیس بوده، ماه گذشته از جانب اعضای پارلمان برای بر عهده گرفتن ریاست جمهوری این کشور انتخاب شد.

منتقدان بر این باورند که این تغییر در سیستم سیاسی ارمنستان به "سرژ سرکیسیان" که طی ۱۰ سال گذشته ریاست جمهوری ارمنستان را بر عهده داشته اجازه می‌دهد که در سمتی جدید به عنوان نخست وزیر در قدرت بماند.

حزب سرکیسیان در پارلمان از اکثریت برخوردار است. بنا است که انتخابات بعدی پارلمان در سال ۲۰۲۲ برگزار شود.

پس از آغاز به کار رییس جمهور جدید ارمنستان، کارن کاراپتیان، نخست وزیر فعلی این کشور اعلام کرد که سرژ سرکیسیان به عنوان نخست وزیر جایگزین او خواهد شد.

کاراپتیان در بیانیه‌ای که از جانب کابیه منتشر شد، اظهار کرد: با توجه به مشکلات و چالش‌هایی که کشور با آن‌ها روبه‌رو است، بسیار مهم است که از گذاری نرم به سیستم جدید دولت اطمینان حاصل کنیم.

قرار است که پارلمان در روز ۱۷ آوریل انتصاب سرژ سرکیسیان به عنوان نخست وزیر را به رای بگذارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.