احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا اظهارکرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز (۲۱ فروردین) در بخش‌هایی از جنوب شرق کشور در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و شمال هرمزگان افزایش ابر، رگبار باران  گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که احتمال آبگرفتگی معابر و تشدید جریان آب رودخانه‌ها در این مناطق وجود دارد.

 

وی افزود:‌ امروز در جنوب آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، بخش‌هایی از غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و بخش‌هایی از غرب یزد افزایش ابر، بارش پراکنده و وزش باد خواهیم داشت.

 

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در ادامه گفت: انتظار می رود از اواخر وقت امروز سامانه بارشی جدید از غرب وارد کشور شود که به تدریج فردا (۲۲ فروردین ماه) در استان‌های واقع در نوار غربی کشور، بخش‌هایی از شمال غرب، غرب، جنوب غرب، جنوب دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و بخش‌هایی از جنوب شرق کشور در کرمان و شمال هرمزگان رگبار باران ، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت را موجب می‌شود.

به گفته وظیفه، شدت بارش فردا در جنوب آذربایجان غربی، غرب استان‌های کردستان، کرمانشاه و ایلام و ارتفاعات کرمان پیش‌بینی می‌شود.

وی تاکید کرد: از امروز تا اواخر وقت فردا در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور به ویژه در نوار مرزی شرق کشور از جمله در مناطق زابل وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطق همراه با خیزش گرد و خاک خواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه اظهار کرد: در روز پنجشنبه (۲۳ فروردین) ضمن تقویت سامانه بارشی، گستره بارش علاوه بر این مناطق، مناطق مرکزی، دامنه‌های البرز غربی و مرکزی و بخش‌هایی از شرق کشور را نیز دربرمی‌گیرد و سبب رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت در این مناطق می‌شود.

وظیفه در مورد شرایط جوی تهران در روزهای آینده گفت: فردا (۲۲ فروردین ماه) آسمان تهران کمی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد با بیشترین و کمترین دمای ۲۴ و ۱۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود همچنین در روز پنجشنبه (۲۳ فروردین) نیمه ابری دربعضی ساعات همراه با افزایش ابر گاهی وزش باد با احتمال بارش پراکنده خواهد بود و بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز به ۲۷ و ۱۵ درجه سانتیگراد می‌رسد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.