روسیا الیوم گزارش داد، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای تاکید کرد، فلسطینی‌های ساکن نوار غزه از ۳۰ مارس در یک کمپین مردمی بزرگ موسوم به راهپیمایی بازگشت شرکت دارند و در قالب آن تظاهرات روزانه‌ای را در نوار مرزی غزه با اراضی اشغالی برپا می‌کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است، طبق اطلاعات به دست آمده، اقدامات خشونت‌آمیز و بی‌هدف سربازان اسرائیلی در استفاده از سلاح گرم و تیراندازی به سمت تظاهرکنندگان در روزهای ششم و هفتم آوریل موجب کشته شدن ۱۰ فلسطینی از جمله یک خبرنگار و دو نوجوان شد، علاوه بر این بیش از ۱۰۰۰ تن دیگر در این تظاهرات زخمی شده و یا به دلیل استنشاق گاز اشک‌آور دچار مشکلات تنفسی شدند، تعداد کل فلسطینی‌هایی که در طول دو هفته گذشته در این راهپیمایی‌ها کشته شدند به ۳ تن رسید، علاوه بر اینها جنگنده‌های اسرائیلی صبح روز نهم آوریل چندین حمله راکتی علیه پایگاه‌هایی در غزه انجام دادند.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود تاکید کرد: ما خشونت‌های بی‌هدف علیه غیرنظامیان را به طور کلی مساله‌ای غیر قابل قبول می‌دانیم و دوباره از هر دو طرف فلسطینی و اسرائیلی می‌خواهیم از اتخاذ اقداماتی که موجب افزایش تنش‌ها می‌شوند، خودداری کنند.

این وزارتخانه در ادامه تاکید کرد، مسکو از درخواست‌ها برای آغاز تحقیقاتی مستقل و شفاف در این حوادث حمایت می‌کند، مساله‌ای که پیش از این از سوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نیز مطرح شده بود.

در ادامه بیانیه یادشده آمده است، ما بر این باوریم که علت اصلی افزایش دوره‌ای تنش‌ها و خشونت‌ها در این منطقه همانند گذشته عدم حصول پیشرفتی در زمینه تحقق سازشی عادلانه و بلند مدت میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی است.

وزارت خارجه روسیه در پایان این بیانیه تاکید کرد، ما بر این باوریم که شرایط فعلی بیش از گذشته نیازمند اتخاذ اقداماتی فوری برای ساماندهی به اوضاع و ایجاد ثبات و نیز اقدامات سیاسی موثری برای برقراری صلح میان دو طرف بر اساس قوانین بین‌المللی تعیین شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.