وزیر خارجه ایتالیا در بیانیه ای با ابراز نگرانی از بمباران منطقه دمشق و به ویژه دوما که منجر به مرگ ده ها تن غیر نظامی از جمله زنان و کودکان شد، اظهار داشت: اخبار مبنی بر استفاده احتمالی از مواد شیمیایی باعث نگرانی و تشویش ما شده است و باید این موضوع با اولویت مورد بررسی قرار بگیرد. 

وی افزود: ده ها قربانی غیر نظامی از جمله زنان و کودکان که بر اثر بمباران در منطقه دمشق بویژه در دوما جان خود را از دست دادند باعث ناراحتی و خشم ما شده است. 

الفانو گفت: ضروری است که نیازهای بشردوستانه برای غیر نظامیان از طریق پایان دادن به خصومت ها و هماهنگ با قطعنامه شماره ۲۴۰۱ ، فراهم شود. 

تمام طرفین درگیر از جمله دولت دمشق باید به وظایف حقوق بشری از جمله دسترسی غیر نظامیان نیازمند به کمک های انساندوستانه احترام بگذارند.

به گزارش ایرنا، منابع نزدیک به تروریست ها مدعی شده اند که هواپیماهای نظامی سوریه، شامگاه شنبه این هفته دوما را هدف بمباران شیمیایی قرار دادند که در جریان آن ۷۵ تن کشته و ده ها تن مصدوم شدند. این اتهام در شرایطی مطرح شده است که نظامیان سوری در یک قدمی آزادسازی این شهر قرار دارند و پیشتر سوریه در خصوص تلاش تروریست ها برای طرح سناریوی حمله شیمیایی به غوطه شرقی هشدار داده بود. 

همچنین ارتش روسیه اعلام کرده است که کارشناسان جنگ افزارهای پرتوی، شیمیایی و بیولوژیک که به همراه پزشکان از منطقه بازرسی کرده اند، هیچ نشانه ای از تسلیحات شیمیایی نیافته اند. 

ارتش روسیه همچنین اعلام کرد که تصاویر منتشر شده از قربانیان حمله ادعایی در شبکه های اجتماعی جعلی بوده و ساخته دست امدادگران موسوم به کلاه سفید است.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.