مهدی تارتار در نشست خبری پیش از بازی با پرسپولیس اظهار داشت: سال نو را تبریک می‌گویم اولین بار است که در سال جدید در تهران کنفرانس آمده‌ام. این بازی می‌تواند برای ما خیلی سخت باشد و برای پرسپولیس که قهرمان شده سخت نیست. زیرا قهرمان شده و امتیازش به دردش نمی‌خورد. اما تیم جوانی هستیم که انگیزه زیادی داریم.

تارتار ادامه داد: بازیکنانم برای بازی فردا انگیزه زیادی دارند اما به هر حال کار برای ما سخت است. هر چند که در تیم پرسپولیس استرسی وجود ندارد و آنها راحت بازی می‌کنند. بدون شک بازی فردا بازی جذابی خواهد بود و هر دو تیم می‌خواهند برنده بازی باشند. امیدوارم تماشاگران از دیدن بازی فردا لذت ببرند.

وی در مورد اینکه چرا پارس جنوبی وضعیتش در نیم‌فصل دوم خوب نبود، گفت:‌ وضعیت ما در جدول رده‌بندی خیلی خوب است. اگر با دقت به جدول نگاه کنید فقط جایگاه پارس جنوبی عجیب به نظر می‌آید. تیم ما چه در نیم فصل اول و چه نیم فصل دوم خوب کار کرده است. ما تازه به لیگ برتر آمده‌ایم و با خیال راحت کار می‌کنیم و بازی‌هایمان را ادامه می‌دهیم اما اگر به تیم‌های ته جدول نگاه کنیم شب و روز ندارند چه خودشان و چه هوادارانشان. اتفاق خاصی نیفتاده است. ما تلاش می‌کنیم که در جدول لیگ دو سه پله بالاتر ببریم وکارمان هنوز تمام نشده است. می‌خواهیم رکوردشکن باشیم. فصل گذشته پیکان که تازه به لیگ برتر آمده بود در رده ششم ایستاد و ما می‌خواهیم بالاتر از رده ششم قرار بگیریم.

سرمربی تیم فوتبال پارس جنوبی جم در مورد اینکه به نظر می‌رسد از گرفتن سهمیه آسیایی ناامید شدید، اظهار داشت: کارمان خیلی سخت است. ما بازی رقبایمان را نگاه می‌کنیم و با توجه به شرایط جدول کار سختی داریم. ۷ امتیاز عقب‌تر هستیم. جبرانش خیلی سخت است. نیم نگاهی به سهمیه آسیایی داریم اما تلاش می‌کنیم در رده‌های بالاتر قرار بگیریم. قرار گرفتن در رده پنجم برای ما خیلی بهتر از هفتمی در لیگ است.

تارتار در خصوص اینکه آیا قراردادش را با این باشگاه تمدید خواهد کرد یا خیر، خاطرنشان کرد: من دو سال خوب را در پارس جنوبی دارم. اما در این مقطع مشکلاتی داریم. آنهم به دلیل قانونی است که تصویب شده و دست دولت را برای کمک به ما بسته است. به نظرم این قانون باید تغییر کند و تبصره‌ای باشد که تیم‌های مناطق مرزی و محروم بتواند از دولت کمک دریافت کند. چرا که با ادامه این روند ما دچار مشکل می‌شویم. جوانان شهر جم عشق‌شان تیم پارس جنوبی است و آینده خود را به این تیم گره زده‌اند. باید کاری کرد که تیم‌های نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان دچار مشکل نشوند چرا که ورزش کمک زیادی به بخش اجتماعی جامعه دارد. من برای ادامه همکاری با پارس جنوبی قلبا علاقه دارم که این اتفاق بیفتد. چون به همراه بازیکنان و مربیان زحمات زیادی کشیدیم اما اگر ماندیم باید شرایط به گونه‌ای باشد که فقط بودن مهم نباشد بلکه موفق هم بشویم چرا که انتظارات از تیم ما بالاست.

وی در خصوص اینکه در صورت باقی ماندن در پارس جنوبی چند درصد از بازیکنان را حفظ خواهد کرد، ادامه داد: من به این موارد فکر نکردم چرا که هنوز خود ما بلاتکلیف هستیم. اگر مشکلات حل نشود تیم پارس جنوبی به دلیل اینکه قدمت زیادی ندارد دچار مشکل خواهد شد اما با درایتی که مسئولان دارند تلاش می‌کنند مسئله مرتفع شود چرا که این تیم می‌تواند حتی قهرمان لیگ شود.

سرمربی تیم فوتبال پارس جنوبی جم در خصوص اینکه این تیم از بعد از بازی رفت مقابل فولاد خوزستان دچار افت شد، اظهار داشت: در هر حال تیم‌ها یک روز باید ببازند. همین تیم منچسترسیتی دو بازی گذشته‌اش را باخت. ما نباید با تیم‌های مدعی مقایسه شویم بلکه باید با تیم‌هایی مقایسه شویم که تازه به لیگ برتر آمده‌اند.ما باید با سپیدرود مقایسه شویم. ببینید آنها الان کجا هستند ما کجا هستیم. البته امیدوارم این تیم در لیگ برتر باقی بماند چرا که هواداران پرشوری دارد. ما دچار افت نشدیم بلکه تیم ما را بیشتر می‌شناسند. قبلا تیم‌ها برای بردن ما به مصاف پارس جنوبی می‌آمدند و مقابل ما باز بازی می‌کردند اما کیفیت تیم ما را که دیدند برای نباختن به مصاف ما می‌آمدند و یکی از دلایلی که تساوی‌های ما زیاد شد به دلیل همین مسئله است.حتی تیم‌های بزرگی مثل پرسپولیس و ذوب‌آهن هم برای نباختن به مصاف ما می‌آمدند.

مربی سابق تیم پرسپولیس درباره اینکه نظرش در خصوص تمدید قرارداد با برانکو چیست، ادامه داد: به نظرم برانکو می‌تواند یک الگو برای مربیان خارجی باشد. ضمن احترام برای همه مربیان خارجی اما برانکو هر چقدر بارش بیشتر شده افتاده‌تر شده است.او تعامل خوبی با مربیان ایرانی دارد و دارای یک شخصیت مثال زدنی است که امیدوارم سال‌ها در پرسپولیس بماند و قدرش را در ایران بیشتر بدانیم.

تارتار در مورد اینکه چند درصد از دستمزد بازیکنان و کادر فنی در این فصل پرداخت شده، گفت: بهتر است دیگر بحث مالی را ادامه ندهیم زیرا ما فردا بازی داریم و بهتر است دیگر به این مسائل نپردازیم. یکسری مشکلات وجود دارد. که اکثر تیم‌های باشگاه ما درگیر آن هستند و با این مشکلات فوتبال ما رو به نابودی است. دولتمردان باید به این مشکلات ورود کنند.وگرنه فوتبال ما نابود می‌شود و به عقب برمی‌گردیم.

وی در مورد اینکه فهرستی برای فصل آینده برای پارس جنوبی تهیه کرده یا نه، گفت: وقتی خودم تکلیفم مشخص نیست نمی‌توانم فهرستی تهیه کنم و در واقع هنوز به این مسئله فکر نکردم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.