ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد در ادامه رایزنی های خود با مقامات سیاسی و مسوولان کشور عراق، با سلیم الجبوری رئیس پارلمان این کشور دیدار کرد.

رئیس پارلمان عراق گفت دو کشور همسایه دارای مصالح و منافع مشترک می باشند و ضروری است روابط فیمابین در همه زمینه ها گسترش یابد.

سفیر ایران نیز در این دیدار ضمن تاکید بر لزوم گسترش روابط دو جانبه اظهار داشت همانگونه که در مبارزه با تروریسم دولت و مردم ایران درکنار مردم و دولت همسایه و دوست خود عراق قرار گرفتند در مرحله بازسازی نیز ایران به ویژه بخش خصوصی با قدرت در کنار عراق خواهند بود.

مسجدی بر ضرورت توسعه همکاری های دو جانبه تهران و بغداد به ویژه در زمینه اقتصادی، تجاری و توسعه در جهت خدمت به منافع دو کشور تاکید کرد.

گفتنی است سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد در هفته جاری با رهبران جریانات سیاسی و مسوولان بلندپایه عراقی از جمله فواد معصوم رئیس جمهوری، نوری المالکی معاون رئیس جمهوری، فالح فیاض مشاور امنیت ملی، همام حمودی نائب رئیس پارلمان عراق و رئیس مجلس اعلای اسلامی، سید عمار الحکیم رئیس ائتلاف ملی شیعیان و رهبر جریان حکمت ملی، و عادل عبدالمهدی معاون سابق رئیس جمهوری و وزیر اسبق نفت دیدار و در خصوص مسائل دو جانبه و تحولات عراق و منطقه رایزنی کرده است.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.