تارنمای یی سی چین گزارش داد، ووهای تایو خاطر نشان کرد باید تحقیقاتی بسیار جامع و بی طرف و به شکل هدفدار در باره این حادثه و موضوع حمله شیمیایی به دوما در سوریه صورت گیرد.

وی گفت اگر در جریان این تحقیقات شواهد و اسناد متقن بدست آمد و مشخص شد که چنین حمله ای صورت گرفته است همه کسانی که مسئول آن بوده اند باید به مجازات برسند و به دست عدالت سپرده شوند.

وی تاکید کرد که چین به طور اصولی با حمله شیمیایی در هر نقطه ای و در هر شرایطی مخالف است و اصلا چنین موضوعی را برنمی تابد و امیدوار است این مساله نیز روشن شود.

او تصریح کرد مسئولیت رسیدگی به این مساله برعهده شورای امنیت و سازمان منع تسلیحات شیمیایی است و در این راستا باید وحدت و اجماع نظر در شورای امنیت مورد حراست قرار گیرد.

مقام چینی گفت این کشور همواره مخالف استفاده از زور برای حل مسایل بین المللی بوده است و بار دیگر تاکید می کند کشورها باید به منشور سازمان ملل پایبند باشند.

به گزارش ایرنا، منابع نزدیک به تروریست ها مدعی شده اند که هواپیماهای نظامی سوریه، فروردین امسال دوما را هدف بمباران شیمیایی قرار دادند که در جریان آن ۷۵ تن کشته و ده ها تن مصدوم شدند.

این اتهام در شرایطی مطرح شده است که نظامیان سوری در یک قدمی آزادسازی این شهر قرار دارند و پیشتر سوریه در خصوص تلاش تروریست ها برای طرح سناریوی حمله شیمیایی به غوطه شرقی هشدار داده بود.

همچنین ارتش روسیه اعلام کرده است که کارشناسان جنگ افزارهای پرتوی، شیمیایی و بیولوژیک که به همراه پزشکان از منطقه بازرسی کرده اند، هیچ نشانه ای از تسلیحات شیمیایی نیافته اند.

ارتش روسیه همچنین اعلام کرد که تصاویر منتشر شده از قربانیان حمله ادعایی در شبکه های اجتماعی جعلی بوده و ساخته دست امدادگران موسوم به کلاه سفید است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.