راشاتودی گزارش داد، رز گوته‌مولر، معاون دبیرکل ناتو به روزنامه روسی کومرسانت گفت:‌ ما به طور قطع به دنبال اجتناب از تقابل با روسیه هستیم. البته نمی‌توانیم اقدامات غیرقانونی روسیه را بی‌پاسخ بگذاریم که شامل الحاق شبه جزیره کریمه، بی‌ثباتی در دونباس، مداخله در انتخابات و رخدادهای اخیر در انگلیس می‌شود.

ناتو حضورش را در حوزه بالتیک، لهستان و دریای سیاه در سال‌های اخیر افزایش داده و نیروهایش را به ۴۰ هزار نفر افزایش داده است.

معاون ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو همچنین در این مصاحبه گفت که واکنش ائئلاف مناسب، دفاعی و سنجیده بوده است اما افزایش بیشتر نیروهای ناتو در شرق اروپا را رد نکرد.

معاون استولتنبرگ همچنین گفت که با وجود انتقادها و اعتراضات روسیه، ناتو هیچ شکی نسبت به اظهار نظر انگلیس در دست داشتن مسکو در مسموم کردن جاسوس سابق دوجانبه روس در سالزبری ندارد.

در بحبوحه افزایش خطر درگیری مستقیم میان روسیه و نیروهای ناتو در سوریه، این مقام مسئول ناتو ابراز امیدواری کرد که مذاکرات میان والری گراسیموف، رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه و کورتیس اسکاپاروتی، فرمانده نیروهای متحد اروپا شفاف باشد و به اجتناب از رخدادهای بعدی کمک کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.