گلف نیوز گزارش داد، به منظور اطمینان از برابری در محیط کار، از این پس طبق پیش‌نویس قانون جدید مردان و زنان در امارات از حقوق یکسان برخوردار خواهند شد. شیخ مکتوم در حساب خود اعلام کرده است نخستین قانون برابری حقوق زنان و مردان و قانون دستمزدها در جریان نشست اعضای کابینه این کشور اتخاذ شده است.  

امارات گام‌هایی بلند برای دستیابی به برابری جنسیتی برداشته است و ماه گذشته مقامات این کشور راهنمایی به نام " راهنمای توازن جنسیتی: اقدامات لازم برای سازمانهای اماراتی" منتشر کردند که به عنوان ابزاری برای پیشرفت در حوزه توازن جنسیتی در محیط کار، برای شرکت‌های خصوصی و سازمان‌های عمومی و موسسات به کار خواهد رفت. این راهنما که توسط شورای توازن جنسیتی امارات و با همکاری سازمان توسعه و همکاری اقتصادی تهیه شده است، نخستین راهنما از نوع خود محسوب می‌شود.

در این راهنما همچنین اجازه افزودن به روزهای مرخصی سالانه و مرخصی بدون حقوق در زنانی که تازه زایمان کردند، به شرطی که از ۱۲۰ روز بیشتر نشود، صادر شده است. سیاست جدید که مورد موافقت شیخ حمدان بن محمد بن راشد، ولیعهد دبی و رئیس این شورای اجرایی قرار گرفته است، مدت زمان شیردهی زنان به فرزندان را نیز از یک ساعت به ۲ ساعت افزایش داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.