حجت‌الاسلام سید محمد باقر عبادی در نطق میان دستور در جلسه علنی امروز مجلس خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای روحانی، استان خراسان جنوبی از مشکلات بسیار رنجور است. بیکاری و عدم سرمایه گذاری، نیازمند توجه ویژه شماست. سرمایه گذاری در استان بدون مشوق‌های ویژه دولت ممکن نیست.

وی افزود: سال حمایت از کالای ایرانی است، این مهم با ایجاد فضای کسب و کار مناسب محقق می‌شود. در دنیا در موضوع فضای کسب و کار رتبه‌ی خوبی نداریم. آقای رئیس چمهور مشوق‌های ویژه ای برای سرمایه گذاری در خراسان جنوبی قرار دهید تا مشکل اشتغال کاهش پیدا کند. استان خراسان جنوبی را در یابید.

عبادی خطاب به وزیر راه بیان کرد: راههای استان نیازمند توجه بیشتری است به وعده‌هایی که دادید عمل کنید.

نماینده مردم بیرجند از رئیس جمهور خواست: در تیم اقتصادی خود تجدید نظر کنید با این تیم دولت به جایی نمی‌رسد تیم اقتصادی باید افزایش قیمت ارز را پیش بینی می‌کرد و آن را جلوتر مدیریت می‌کرد. مگر بانک مرکزی و آقای سیف مشغول چه کاری بودند که از این موضوع غفلت کردند.

عبادی خطاب به وزیر نیرو تصریح کرد: بحران آب در خراسان جنوبی، مردم و کشاورزان را مستاصل کرده، ۴۸۰ روستا با تانکر آبرسانی می‌شوند. آقای وزیر به مردم گزارش دهید که در خصوص باروری ابرها، امسال چه کاری کردید؟

وی خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: فرهنگیان خواهان اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان هستند. تحقیق و تفحص از  صندوق ذخیره فرهنگیان به پایان رسید. نمایندگانی که در کمیته تحقیق و تفحص بودند زحمت کشیدند و مفاسد را در صحن علنی قرائت کردند. قوه قضاییه هر چه سریعتر این پرونده را رسیدگی کند و مفسدان اقتصادی را مجازات کند. آقای وزیر خارجه وزارت خارجه شما هنوز نگاه اقتصادی پیدا نکرده بحث اقتصادی علی رغم برخی از تحولات در وزارت خارجه هنوز کم رنگ است.

نماینده مردم بیرجند تصریح کرد: هنوز مشکل سهامداران پدیده شاندیز و موسسات مالی برطرف نشده، هنوز برخی پولشان را دریافت نکرده‌اند. در این خصوص آیا کسی به کرسی محاکمه گذاشته شد. از همه دعوت می‌کنم در این شرایط سخت که دشمنان در حال توطئه هستند، با وحدت پشت مقام معظم رهبری حرکت کنند، خواست‌های جناحی کنار گذاشته شود و منافع مردم در نظر گرفته شود و همه به وصیت رهبر معظم انقلاب عمل کند که فرمودند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به شما آسیب نرسد. اگر چنین شود آینده این کشور امیدوار کننده خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.