رم سه‌شنبه شب در دیدار برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا بازگشتی فوق‌العاده‌ و تاریخی داشت، توانست شکست ۴ بر یک بازی رفت را جبران کند و با پیروزی ۳ بر صفر به نیمه نهایی صعود کند. رسانه‌های ایتالیایی این شب فوق‌العاده‌ را یک معجزه دانستند و آن را فراموش نشدنی یاد کردند.

گاتزتا دلو اسپورت نوشت: شب فوق‌العاده‌ای بود. در شروع کمتر کسی جبران نتیجه ۴ بر یک را باور داشت. رم در رسیدن به این امر موفق بود در حالی که کمتر کسی تصور می‌کرد چنین اتفاقی رخ دهد. با گل ادین ژکو و گل فراموش نشدنی مانولاس و حضور دی فرانچسکو این رویا به یک حقیقت تبدیل شد. رم به جمع چهار تیم برتر اروپا صعود کرد.

کوریره دلو اسپورت نوشت: رم به تاریخ پیوست. این تیم پس از یک نمایش باور نکردنی، منحصر به فرد و خاص با گل‌های ژکو و هم تیمی‌هایش این پیروزی شیرین را برای هواداران به ارمغان آورد. برد ۳ بر صفر بارسلونا لیونل مسی را حذف کرد. باید به دی فرانچسکو تبریک گفت‌ که توانست بارسای بزرگ را متوقف کند و اجازه ندهد مسی بازی مورد دلخواهش را به نمایش بگذارد.

کوریره دلا سرا، دیگر نشریه ایتالیایی نوشت: کار تحسین برانگیزی بود. یک معجزه نبود، فراتر از آن بود. به نظر می‌رسید پیروزی ۳ بر صفر امکان‌پذیر نباشد اما بخش شگفت انگیز فوتبال این چنین است. کاری که غیر ممکن بود مهار لیونل مسی و لوییس سوارس و تبدیل کردن بارسلونا به کوروتونه (تیم قرمز و آبی پوش ایتالیایی) بود. اتفاقی که در رویاها رخ می‌دهد را رم به واقعیت تبدیل کرد.

اوله آرژانتین نوشت: رم، بارسلونا را تحقیر کرد. رم معجزه کرد. تیمی که برای قهرمانی در لیگ نمی‌جنگند و کشورش در جام جهانی حضور نخواهد داشت بارسلونا را از لیگ قهرمانان اروپا حذف کرد. ضربه سختی برای لیونل مسی بود. هدف اصلی بارسلونا قهرمانی در لیگ قهرمانان بود. چه اتفاقی برای بارسا رخ داد؟ افت فاحش بازیکنان کاتالانی در رقم خوردن چنین نتیجه‌ای نقش کلیدی داشت. بازیکنان به جز مارک آندره تراشتگن در سطح خود ظاهر نشدند.

گلوبو اسپورت برزیل، این اتفاق را معجزه عنوان کرد و نوشت: اکنون به خواب رفتن در شهر رم کار سختی است. اتفاقی که مردم در ورزشگاه المپیک رم شاهدش بودند برای همیشه در یادها خواهد ماند. یک بازگشت خیره کننده و از همه مهم‌تر عادلانه بود. رم مقابل بارسلونا ناشناخته توانست بازی را در اختیار بگیرد.

دیلی میل انگلیس نوشت: بارسلونا حذف شد. دوباره معجزه رخ داد اما این بار در رم. آبی‌ اناری‌ها بدترین نمایش فصل خود را داشتند و از لیگ قهرمانان اروپا کنار رفتند. ژکو، قهرمان این دیدار بود. او گل نخست را به ثمر رساند و تنها گل رم در بارسلونا را درون دروازه‌ تیم ‌اسپانیایی جای داد تا تیمش به لطف گل زده در خانه حریف به نیمه نهایی صعود کند.

اکیپ فرانسه از آن به عنوان بازگشت فوق العاده یاد کرد و نوشت: یک سال پس از آن اتفاق باور نکردنی و جبران نتیجه‌ ۴ بر صفر بارسلونا با پیروزی ۶ بر یک برابر پاری ‌سن‌ ژرمن دوباره معجزه رخ داد این بار علیه آبی‌ اناری‌ها. رم توانست کاری باور نکردنی انجام دهد.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.