سی نت گزارش داد،مارک زاکربرگ به کنگره رفت و در برابر نمایندگان سنا به سوالاتی مهم پاسخ داد .

اما شاید یکی از مهم ترین مواردی که وی به آن ها پرداخت این بود، که اگر مقررات درست تنظیم شوند، فیسبوک به شدت از این مقررات جدید استقبال خواهد کرد.

حضور مارک زاکربرگ در کنگره یکی از بی سابقه ترین و البته شگفت انگیز ترین اتفاقاتی است که در تاریخ تکنولوژی رخ می دهد. درواقع تا کنون چنین اتفاقی بی سابقه بوده است.

قرار است زاکربرگ در جریان این جلسات به قانونگذاران اطمینان خاطر دهد که (بدون اشاره به ۲.۲ میلیارد کاربر فیس بوک) شبکه های اجتماعی را می توان با داده های مورد اعتماد مدیریت کرد .

زاکربرگ در سخنرانی های آماده شده خود در  روز دوشنبه منتشر شد بارها و بارها به سناتورها تاکدی کرد که "اولویت اول من همیشه مأموریت اجتماعی ما است که مردم را به هم وصل کند، جامعه را بسازد و جهان را به هم نزدیک کند.تا زمانی که من فیس بوک را مدیریت می کنم، تبلیغ کنندگان و برنامه نویسان هرگز بر آن ارجحیت نخواهند داشت. "

اما چرا این شهادت ها تا این حد حائز اهمیت است؟ زیرا این شرکت در جریان  یک رسوایی اطلاعاتی قرار دارد که از مرزهای بین المللی عبور کرده و حتی در برگزیت نیز تاثیر گذار بوده است . بر همین اساس هم، جان تین، سناتور داکوتای جنوبی، اهمیت بالای شهادت را به عنوان بخش مهمی از دادرسی در طول جلسه دادرسی مورد تاکید قرار دارد.

او به زاکربرگ گفت: "جهان گوش می کند."زاکربرگ اذعان کرد که شرکتش اشتباه کرده است  و تایکد کرد که "شبکه های  اجتماعی در حال تغییر شیوه ای گسترده تر و  فلسفی است".

او گفت که در چندین بار سیاست های فیس بوک عمدتا واکنشی بوده است، و از کاربران خواست که از محتوای اجتماعی یا پست های شبکه های اجتماعی شکایت کنند. این، زاکربرگ، گفت: نیاز به تغییر دارد.

بسیاری از سناتورها  به این رسوایی اطلاعاتی توجه کردند ولی مسئله روسیه نیز به شدت مورد توجه بر خی از سناتورها قرار گرفت.

جالب است که زاکربرگ ضمن تاکید بر این که فیسبوک وکیل ویژه ای را برای این پرونده استخدام کرده گفت ؛ "اشخاصی  در روسیه در تلاشند تا از سیستم های ما و سیستم های مشابه ما به نفع خود سود ببرند . این یک "مسابقه تسلیحاتی" است. آنان روز به روز قوی تر می شوند اما ما نیز باید در اقدامی متقابل، برای ارتقای سطح خود سرمایه گذاری کنیم. ".

افزون بر این ها سناتورها از زاکربرگ در خصوص نحوه استفاده از داده های کاربران ، به ویژه برای تبلیغات، سوال کردند.زاکربرگ پاسخ داد : "تبلیغ کنندگان به ما می گویند که برای رسیدن به ما چه می خواهند  و ما نیز به آنان برخی موارد را ارائه می کنیم اما ما هرگز اطلاعات را به تبلیغ کنندگان نمی فروشیم."

برخی سناورها افزون بر مقررات در خصوص مواردی مثل استانداردهای استخدام کارکنان از وی پرسیدند . افزون بر این که در خصوص تعهد وی به قوانین اروپایی نیز تاکید کردند.

او "در اصل" موافقت کرد، اما متعهد نشد و افزود که "جزئیات مهم" هستند. اما برخی سناتورها هم به طور تلویحی از فیسبوک حمایت کردند . برای مثال سخنگوی سن لوئیزیانا، جان کندی، از طریق این زبان متراکم به زاکربرگ کمک کرد که به وی راهکاری دهد تا ارزیابی درستی  از شرایط سرویس فیس بوک را ارائه دهد و حتی پیشنهاد داد تا قوانین فیسبوک برای کاربران عادی بازنویسی شوند .

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.