شبکه تلویزیونی «راشا تودی» روز چهارشنبه گزارش داد، ادعای انگلیس مبنی بر سوء قصد به جان «سرگئی اسکریپال» جاسوس دوجانبه اسبق روسیه توسط مسکو، رسانه های غربی را بر آن داشته تا هواداران فوتبال را از سفر به روسیه و تماشای رقابت های جام جهانی ۲۰۱۸ منصرف کنند اما رییس فیفا معتقد است که اخبار رسانه ها حقیقت ندارد و روسیه از هر نظر امن است.

یک ماه قبل، مقامات انگلیس ادعا کردند که سرگئی اسکریپال جاسوس دوجانبه روس و دخترش بر اثر تماس با ماده سمی اعصاب ساخت روسیه، در سالزبری انگلیس به شدت بیمار شدند.

رییس فیفا که با پیتر اشمایکل دروازه بان افسانه ای دانمارک در شبکه تلویزیونی راشاتودی روسیه گفت وگو می کرد، اظهار داشت: البته که روسیه امن است و این امنیت در زمان برگزاری مسابقات جام جهانی بیش از پیش است؛ چرا که آمادگی و تامین امنیت رقابت های جام جهانی با سایر رویدادها قابل قیاس نیست.

اینفانیتنو با اشاره به تنش های دیپلماتیک اخیر مابین روسیه و برخی کشورها بر سر پرونده اسکریپال، خاطر نشان کرد: در این مقطع فقط باید بر ورزش تمرکز کنیم، باید متحد شویم زیرا فوتبال عاملی برای وحدت ملت ها است.

گفتنی است در همین خصوص به تازگی، &#۳۹;مارک رابرتز&#۳۹; افسر ارشد بریتانیا در امور برقراری امنیت فوتبال در گفت و گو با خبرگزاری &#۳۹;اسپوتنیک&#۳۹; از آمادگی لندن برای همکاری با مسکو برای تامین امنیت رقابت های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه خبر داد.

او گفت: ما آماده ایم تا با پلیس روسیه همکاری کرده و به فوتبال دوستان انگلیسی که قصد سفر به مسکو را دارند، مشاوره داده و از آن ها محافظت کنیم.

جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ از ۲۳ خرداد ماه به میزبانی روسیه برگزار می شود و تیم ایران در گروه دوم این رقابتها با اسپانیا، پرتغال و مراکش همگروه است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.