دیدارهای برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با برگزاری دو بازی به پایان رسید و دو تیم دیگر راه یافته به نیمه نهایی مشخص شدند. در یکی از مهم‌ترین بازی ها رئال مادرید در سانتیاگو برنابئو برابر یوونتوس قرار گرفت و سه بر یک مغلوب مهمانش شد با این حال توانست به دور بعد صعود کند.

هنوز بازی به دقیقه دو نرسیده بود که ماریو مانزوکیچ با پاس سامی خدیرا دروازه مادرید میزبان را باز کرد. زردپوشان ایتالیایی دقایقی بعد می توانستند به گل دوم برسند که گونسالو ایگواین این فرصت را از دست داد. نخستین موقعیت برای مادرید در دقیقه ۱۰ ایجاد شد که گرت بیل ضربه اش را به دستان جانلوئیجی بوفون زد. در ادامه ایسکو دروازه یوونتوس را باز کرد اما داور این گل را مردود و آفساید اعلام کرد.

هر دو تیم چند فرصت داشتند اما تنها مانزوکیچ توانست از آن استفاده کند و در دقیقه ۳۷ گل دوم تیمش را به ثمر برساند. شاگردان زین الدین زیدان پس از این گل حمله کردند و به باز کردن دروازه تیم تورینی نزدیک شدند اما ضربه شان به تیرک برخورد کرد. رافائل واران نتوانست نخستین گلزن مادرید در این بازی باشد. در نیمه اول دنی کارواخال کارت زرد دریافت کرد و در تیم مهمان میرالم پیانیچ، ماریو مانزوکیچ، استفان لیشتاسنایدر جریمه شدند. تیم ایتالیایی در حالی به رختکن رفت که امیدوار بود با به ثمر رساندن یک گل نتیجه بازی رفت را جبران کند.

در شروع نیمه دوم مارکو آسنسیو به جای گرت بیل وارد زمین شد و دیگر تعویض سفیدپوشان حضور لوکاس واسکس به جای کاسمیرو بود. هر دو تیم به دنبال گل بودند. کریستیانو رونالدو می توانست دروازه بوفون را باز کند اما ضربه اش خیلی آرام بود. در دقیقه ۶۱ بازی یوونتوس به هدف خود رسید و توانست سومین گل را به ثمر برساند. ماتویدی از اشتباه کیلور ناواس نهایت بهره را برد و توپی که از دستان دروازه بان مادرید رها شده بود را به گل تبدیل کرد. سفیدپوشان پس از این گل بازی را در اختیار گرفتند و به دنبال گلزنی بودند تا بتوانند صعودشان را در ۹۰ دقیقه قطعی کنند.

در دقیقه ۷۴ لوکا مودریچ به بیرون رفت و متئو کواچیچ وارد زمین شد. یکی از فرصت های خوب مادرید در دقیقه ۷۷ از دست رفت و بوفون ضربه ایسکو را به بیرون فرستاد. لحظاتی بعد واران یک موقعیت را از دست داد. فشار تیم میزبان هر لحظه بیشتر می شد. در وقت های اضافه مهدی بن عطیه روی واسکس خطا و داور یک پنالتی به نفع مادرید اعلام کرد. بوفون به شدت به این موضوع اعتراض کرد و داور به او کارت قرمز نشان داد. به همین دلیل ایگواین از بازی خارج شد تا یک دروازه بان جانشینش شود. رونالدو پشت ضربه ایستاد و آن را به گل تبدیل کرد تا سفیدپوشان در مجموع با پیروزی چهار بر سه در دو بازی به دور بعد صعود کنند.

در دیگر بازی بایرن مونیخ میزبان سویا بود که دو تیم به تساوی بدون گل رضایت دادند. بایرن با توجه به پیروزی دو بر یک در دیدار رفت به دور بعد صعود کرد.

پیش از این تیم های لیورپول و رم به نیمه نهایی صعود کرده بودند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.