شادلو در جریان تلاش بولتون برای تغییر در تیمش استعفا داد. 

بر اساس این گزارش، شادلو سومین مقام ارشد امنیت ملی آمریکا است که از روز دوشنبه همزمان با آغاز رسمی فعالیت بولتون کاخ سفید را ترک کرده یا مجبور به ترک آن شده است.

«راج شاه» (Raj Shah) سخنگوی کاخ سفید ضمن تایید این خبر گفت: از طرف دولت آمریکا از خدمات شادلو قدردانی کرد.

یک مقام دولت آمریکا گفته است که شادلو تا تاریخ ۲۷ آوریل (۷ اردیبهشت) در این پست خدمت خواهد کرد تا به روند انتقال پستش به فرد جانشین خود کمک کند.

هیل نوشت: شادلو مورد اعتماد «اچ ار مک مستر» مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا بوده و نقش کلیدی در ترسیم راهبرد امنیت ملی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا داشته که دسامبر گذشته (آذر ۹۶) منتشر شد.

«مایکل آنتون» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا و «تام بوسرت» مشاور امنیت داخلی آمریکا دو نفر قبلی هستند که از آغاز فعالیت بولتون از پست خود کناره گیری کردند.

هیل نوشت: انتظار می رود بولتون سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل متحد تغییرات بیشتری در شورای امنیت ملی آمریکا در روزها و هفته های آتی ایجاد کند.

شادلو ژانویه گذشته (دی ۹۶) جانشین «دینا پاول» شدکه از پست خود به عنوان مشاورامنیت ملی آمریکا در امور راهبردی استعفا کرده بود.

شادلو دارای مدرک دکترا از مدرسه جان هاپکینز نیتز در رشته مطالعات بین المللی پیشرفته است.

به گزارش ایرنا، تارنمای پولتیکو پیشتر پیش بینی کرده بود که بولتون و افراد نزدیک وی، تغییرات گسترده ای را در شورای امنیت ملی آمریکا با هدف اخراج ده ها نفر از مقام های کنونی کاخ سفید آغاز کنند که بر اساس این گزارش شادلو نیز در این فهرست قرار داشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.