پایگاه هیل نوشت، نادیا شدلو، سومین مقام عالی رتبه امنیت ملی است که از روز دوشنبه یعنی از زمان روی کار آمدن جان بولتون، مشاور امنیت ملی جدید آمریکا خواسته یا ناخواسته برکنار شده است.

راج شاه سخنگوی کاخ سفید گفت: دولت آمریکا از خدمات دکتر شدلو قدردانی می‌کند و بهترین آرزوها را برای نادیا شدلو و خانواده‌اش داریم.

یکی از مقامات دولت آمریکا گفت: شدلو تا ۲۷ آوریل (۷ اردیبهشت) در پست خود باقی خواهد ماند تا به انتقال کارها به جانشینش کمک کند.

شدلو یکی از افراد مورد اعتماد مک مستر، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا بود و نقش کلیدی در تعیین استراتژی امنیت ملی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که در دسامبر سال گذشته منتشر شد، ایفا کرد.

راج شاه گفت: این استراتژی پایه و اساس قدرتمندی را برای حفاظت از سرزمین‌مان، ارتقاء رفاه و سعادت آمریکا، حفظ صلح از طریق قدرت و ارتقاء نفوذ آمریکا بنا نهاده است.

نادیا شدلو در ژانویه سال جاری میلادی انتخاب شد تا جایگزین دینا پاول شود که سال گذشته به عنوان معاون مشاور امنیت ملی در بخش استراتژی استعفا داده بود.

مایکل آنتون، سخنگوی شورای امنیت ملی و تام باسرت، مشاور امنیت ملی دو مقام دیگری بودند که به دنبال آغاز فعالیت جان بولتون از کاخ سفید اخراج شدند.

جان بولتون که سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل نیز بوده قرار است طی چند روز و چند هفته آتی تغییرات بیشتری را در بین کارمندان شورای امنیت ملی به وجود آورد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.