بعد از اعلام سیاست ارز تک‌نرخی در دولت، بانک مرکزی از کاهش قیمت سکه به‌دلیل کاهش قیمت دلار خبر داد. همزمان البته ولی‌الله سیف نیز از طرحی رونمایی کرد که براساس آن قیمت و سررسید سکه‌های پیش‌فروش با تغییر همراه شده است.

طبق طرح جدید، پیش‌فروش سکه با سررسید یک‌ماهه یک میلیون و ۵۹۰ هزار تومان، سه‌ماهه یک میلیون و ۵۴۰ هزار تومان، شش‌ماهه یک میلیون و ۴۷۵ هزار تومان، ۹ماهه یک میلیون و ۴۱۰ هزار تومان، ۱۲ماهه یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، ۱۸ماهه یک میلیون و ۲۴۵ هزار تومان و دوساله یک میلیون و ۱۶۰ هزار تومان انجام خواهد شد.

رئیس کل بانک مرکزی هم در همین ارتباط ضمن اعلام شرایط جدید پیش‌فروش سکه اعلام کرد: قیمت‌های پیش‌فروش سکه ثابت نخواهد بود چراکه با روند بازار تعدیل خواهیم کرد.

بعد از اعلام این سیاست از سوی بانک مرکزی،‌بانک هم در اطلاعیه ای اعلام کرد که عرضه سکه از این پس در شعب بانک ملی ایران و با سررسیدهای متفاوت انجام خواهد شد.

در اطلاعیه بانک ملی آمده که بر اساس اطلاعیه بانک مرکزی، به منظور ایجاد امکانات بیشتر برای متقاضیان پیش خرید، ودیعه و نگهداری سکه های خریداری شده پس از سررسید (موعدتحویل) به صورت امانت نزد بانک ملی ایران در صورت توافق بانک و خریدار نیز فراهم شده است.

علاوه بر این، در آینده نزدیک امکان جا به جایی و تبادل سکه های خریداری شده از طریق کارت سکه تحویل شده به متقاضیان به صورت الکترونیکی و از طریق دستگاه های خودپرداز بانک نیز میسر شده و از این طریق خطرات ناشی از جا به جایی و نگهداری سکه نزد متقاضیان کاهش خواهد یافت.

اما درحالی که بانک ملی هم در اطلاعیه ای از اجرای طرح جدید پیش فروش سکه در این بانک خبر داده ولی مراجعات مردم به شعب این بانک، نشان میدهد که هنوز ثبت نام پیش فروش جدید انجام نشده است.

شعب به مردم می گویند: هنوز بخشنامه اجرایی به دست ما نرسیده است و به همین دلیل فقط در سررسیدهای ۶ ماهه و یکساله انجام خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.