"محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه که در آخرین مرحله از سفر خود به آفریقا و آمریکای جنوبی، به نامیبیا سفر کرده است، در دیدار با همتای نامیبیائی، ضمن با اهمیت خواندن همکاری کشورمان با نامیبیا در جنوب آفریقا، خواستار افزایش همکاریهای دو کشور در تمامی حوزه ها بویژه مناسبات بانکی به منظور ایجاد تسهیلات لازم برای بخشهای خصوصی دو طرف شد. دکتر ظریف همچنین آمادگی کشورمان را برای توسعه همکاری با نامیبیا در بخشهایی چون انرژی، آب، ساختمان سازی، کشاورزی و فن آوریهای نوین اعلام کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در بخشی از گفت‌وگوهای خود با وزیر خارجه نامیبیا و با اشاره به تحولات منطقه ای، ضمن محکوم کردن حملات اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع فلسطین، راه حل مشکل سوریه را گفتگوهای سیاسی دانست. ایشان با اشاره به اینکه ایران خود از قربانیان کاربرد سلاح شیمیائی است، گفت: استفاده از اینگونه سلاح ها را همواره محکوم می کنیم.

دکتر ظریف همچنین با اشاره به وضعیت وخیم مردم یمن، مبارزه با تروریسم را نیازمند همکاری مشترک از سوی همه کشورها دانست.

وزیر خارجه نامیبیا نیز در این دیدار از هر گونه سرمایه گذاری کشورمان در طرحهای کشاورزی و انرژی بویژه انرژیهای تجدید پذیر استقبال کرد. وی ضمن حمایت از حقوق مردم فلسطین، حملات اخیر رژیم صهیونیستی علیه آنان را محکوم کرد. وی ضمن محکومیت استفاده از سلاح شیمیائی خواستار ایجاد صلح و ثبات در آن کشور شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.