ابراهیم حاتمی‌کیا، در مراسم اکران ویژه فیلم «به وقت شام» در یزد که با حضور خانواده‌های شهدای مدافع حرم در یزد برگزار شد، اظهار داشت: همواره احساس می‌کردم که مدافعان حرم اعم از شهدا و رزمندگان، مظلوم واقع شده‌اند بر این اساس اقدام به ساخت این فیلم کردم.

وی عنوان کرد: بسیاری از مدافعان حرم گمنام و غریبانه رفتند و برخی از آنها به صورت پنهانی و با نام‌های مستعار به خاک سپرده شدند که این برایم بسیار دردناک بود.

حاتمی‌کیا با مقایسه رزمندگانی که در طول هشت سال دفاع مقدس جنگیدند و رزمندگانی که در کسوت مدافع حرم جنگیدند، افزود: بسیاری از رزمندگان مدافع حرم، غریبانه و گمنام راهی سوریه شدند.

این کارگردان با سابقه سینمای ایران ادامه داد: حتی شهرهای این دو جنگ نیز با یکدیگر قابل مقایسه نیستند، شاید وقتی اسم سوریه به میان می آید به یاد خرمشهر و آبادان بیفتیم اما واقعیت این است که اینها با هم تفاوت دارند زیرا امروز چیزی از سوریه باقی نمانده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از مردم هنوز اطلاعات درستی از داعش ندارند و با عمق فعالیت‌ها و اهداف و جنایات این گروه تروریستی آشنایی ندارند، بیان کرد: فیلم به وقت شام در واقع پاسخی به سئوال افرادی است که پدیده داعش را نمی‌شناسند.

حاتمی‌کیا تصریح کرد: من «به وقت شام» را تنها برای شهدای و خانواده های مدافع حرم نساختم بلکه برای کسانی ساختم که شناختی از داعش ندارند.

وی ادامه داد: داعش با پرچم اسلام در حال جنایت است و حامیان آن در تلاش برای ترویج اسلام هراسی در جهان هستند اما نسخه این جریان تروریستی پیچیده شد و امیدواریم هرچه سریعتر فضای آرام در کشورهای منطقه حاکم شود.

به گزارش مهر، «به وقت شام» امشب در شهرستان میبد نیز با حضور ابراهیم حاتمی کیا، کارگردان این اثر ارزشمند اکران خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.