آنها اما انگار قصد کرده بودند سرمربی بعدی تیم‌ملی‌‌شان را از ایران ببرند که بعد از کی‌روش به سراغ سرمربی موفق پرسپولیس رفتند و خواهان امضای قرارداد با این مربی کروات شدند.

البته برانکو خیلی پیش از دریافت این پیشنهادها قراردادش را به مدت دو سال دیگر با پرسپولیس تمدید کرده بود و برای فدراسیون فوتبال ازبکستان هم تنها یک پاسخ داشت: «پیشنهادها همیشه هستند اما من الان سرمربی پرسپولیسم.»

پیشنهاد ازبک‌ها واقعی و جدی بود و همزمان، شایعه‌ها ادعا کردند که از فدراسیون فوتبال کره‌جنوبی با پروفسور کروات تماس‌هایی گرفته شده و دو باشگاه اماراتی و دو باشگاه عربستانی هم به برانکو پیشنهاد داده‌اند. منظور از آن دو باشگاه عربستانی، النصر و الاهلی بود و حالا صحبت از الاتفاق هم به میان آمده است. همان تیمی که برانکو ایوانکوویچ در سال ۲۰۱۱ هدایت آن را بر عهده داشت.

قرارداد مرد کروات با سعودی‌ها یکساله بود و نتیجه‌اش، سومی در لیگ برتر و حضور در فینال جام حذفی عربستان.

حالا خبر آمده که باشگاه عربستانی دوباره دنبال مربی خارجی می‌گردد و دست گذاشته روی برانکو که اتفاقا همین چند ماه پیش قراردادی دو ساله و جدید را با باشگاه پرسپولیس امضا کرد. جالب اینکه همه این پیشنهادها بعد از تمدید با پرسپولیس به سمت او سرازیر شده و نقش سوهان روی اعصاب پرسپولیسی‌ها را ایفا می‌کند.

ایوانکوویچ البته پیش از این بارها به ایران‌ورزشی گفته بود که رفیق نیمه‌راه نیست و هیچ کاری را ناتمام رها نخواهد کرد. می‌گفت که این یکی از اصول مربیگری اوست و از همین رو به قراردادش با پرسپولیس پشت نخواهد کرد. حتی تیم‌ملی کرواسی نتوانست برانکو را از پرسپولیس بگیرد و واضح است که تیم‌ملی ازبکستان و باشگاه‌های اماراتی و عربستانی هم از پس این کار برنمی‌آیند.

در واقع تنها رقیب جدی پرسپولیس که باشگاه نمی‌تواند مقابل پیشنهاد احتمالی‌اش مقاومت کند، تیم‌ملی ایران است که اتفاقا پیش از تمدید برانکو هم بحث آن مطرح بود و حتی می‌گویند یکی از شرط‌های قرارداد پروفسور است. البته نباید فراموش کنیم که کارلوس کی‌روش فعلا قصد رفتن ندارد و دست‌کم تا پایان سال آینده میلادی (۲۰۱۹) میهمان ما و فوتبال‌مان خواهد بود.

 

این یعنی که فعلا نه تیم‌ملی می‌خواهد ایوانکوویچ را از پرسپولیس بگیرد و نه دیگر مشتریان این مربی کروات می‌توانند چنین کنند؛ حتی باشگاه الاتفاق عربستان که تمایلش برای جذب سرمربی پرسپولیس را روزنامه الشرق الاوسط فاش کرده است.

این روزنامه عربستانی در توضیح ادعای خود چنین نوشته است: «باشگاه الاتفاق به دنبال جذب یک مربی خارجی جدید برای فصل آینده است چرا که فهد الشمری سرمربی فعلی تیم فوتبال این باشگاه قرار است به تیم المپیک عربستان برود.»

ماجرا اما وقتی برای ایران و پرسپولیس مهم می‌شود که به بخش بعدی این گزارش می‌رسیم: «از جمله مربیانی که نام‌شان برای هدایت تیم الاتفاق مطرح شده، می‌توان به برانکو ایوانکوویچ اشاره کرد. مربی کرواتی که در سال ۲۰۱۱ توانست به مقام سوم لیگ عربستان برسد و این تیم را بعد از چند سال به لیگ قهرمانان آسیا بازگرداند. کما اینکه این مربی اخیرا با پرسپولیس ایران هم در لیگ قهرمانان آسیا به موفقیت‌هایی رسیده و حتی قرارداد جدیدی را هم با این باشگاه امضا کرده است.»

البته اینطور که الشرق الاوسط نوشته، برانکو تنها گزینه سرمربیگری الاتفاق نیست: «ایوان مارین، مربی رومانیایی هم بعد از برانکو گزینه دیگر الاتفاق است اما اولویت باشگاه، برانکو است. در صورتی که الاتفاق با این مربی کروات به توافق نرسد، مذاکره با مربیان خارجی دیگر بخصوص کسانی را که در لیگ عربستان موفق بوده‌اند، آغاز می‌کنند.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.