معصومه ابتکار درباره میزان شفافیت تعریف شورای نگهبان از «رجل سیاسی» اظهار کرد: چون در کلماتی همچون رجل و تفسیرش و آنچه در اصل مذاکرات مجلس خبرگان قانون اساسی اتفاق افتاد هنوز مباحث زیادی وجود دارد، شاید بعضی جاها همین عدم شفافیت کاربردش بهتر باشد. البته اعضای شورای نگهبان سعی کردند قدری تعریف از «رجل سیاسی» را تبیین کنند و این اشکالی ندارد که این تعریف را در چارچوبی بیاورند که از برداشت سلیقه ای کم شود.

وی درباره نیاز به ورود مجلس برای شفاف تر شدن تعریف رجل سیاسی گفت: شاید فعلا همین قدر از تعریف رجلس سیاسی مذهبی هم خوب باشد.

ابتکار درباره لزوم روشن شدن موضوع جنسیت در مفهوم رجل سیاسی گفت: احتمالا اعضای شورای نگهبان بر سر این موضوع به توافق نرسیدند و همین که سکوت شد، به نظر من باز هم جای امیدواری است.

وی درباره شروع جلسات گفتگوی ملی با حضور روحانی گفت: آقای روحانی خیلی در این زمینه تلاش می کند، تفکر اعتدالی او بر پایه درک متقابل گفتگو و ترویج یک فرهنگ با هدف ارتقای سطح درک و تفاهم بین نیروها و جریانات انقلاب است، او همواره در دولت تلاشش این بود و به سیاست اعتقاد داشت.

معاون رئیس جمهور درباره میزان استقبال اصولگرایان و اصلاح طلبان از گفتگوی ملی گفت: اگر به این شکل باشد که هر جریان سیاسی فکر کند با ورود به عرصه گفتگو از قدرت مانور، اقتدار و جایگاهش کم می شود، ممکن است این تدبیر به جایی نرسد اما در صورتی که تلقی و برداشت این باشد که گفتگو خیلی از سوءتفاهم ها را رفع می کند، زمینه های زیادی برای همگرایی مخصوصا در موضوعات و مسائل ملی فراهم می شود که این اهمیت دارد و خیلی ارزشمند است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.