گواردیولا که به دلیل اعتراض‌های شدیدش به داور بین دو نیمه اخراج شد و نیمه دوم را از روی سکوها تماشا کرد، در کنفرانس خبری پس از بازی گفت: «گل ما به اشتباه آفساید اعلام شد. من دیدم که گل بود. به همین دلیل هم او (داور) مرا اخراج کرد. اگر آن گل قبول می‌شد ما به جای برد یک بر صفر با پیروزی ۲ بر صفر به رختکن می‌رفتیم. وقتی که شما با دو گل برتری به رختکن می‌روید، خیلی فرق دارد تا وقتی با یک گل می‌روید. زمانی که توپ ما ارسال شد، میلنر آفساید را پر کرده بود.»

گواردیولا سپس به اعتراض به تصمیم داور برای اخراج او پرداخت و آن را سختگیرانه دانست: «من گفتم که گل ما درست بود. من به او هیچ توهینی نکردم. کاملاً مودبانه حرفم را زدم و حرفم هم درست بود. با این حال متئو لاهوز آدم خاصی است. او دوست دارد متفاوت باشد، دوست دارد خاص باشد... زمانی که همه یک چیز را می‌بینند او دوست دارد طور دیگری آن چیز را ببیند. اخراج شدن من توسط او بسیار سختگیرانه بود چون من هیچ حرف بدی نزدم.»

بازیکنان سیتی علاوه بر اعتراض به مردود اعلام شدن گل‌شان، به تصمیم لاهوز برای گذشتن از کنار برخورد توپ با دست میلنر در محوطه جریمه لیورپول و نقش بر زمین شدن رحیم استرلینگ در برخورد با آندرو رابرتسون هم معترض بودند. این در حالی بود که گل اول پیروزی ۳ بر صفر لیورپول در بازی رفت هم آفساید بود و داور آن را ندید.

گواردیولا ادامه داد: «وقتی در آنفیلد گل اول آفساید اعلام شد داستان متفاوت بود، تاثیر داور روی روند بازی در چنین بازی‌هایی در این رقابت‌ها، بسیار زیاد است. گل گابریل ژسوس در آنفیلد هم سالم بود و به اشتباه آفساید اعلام شد. همچنین خطای پنالتی رابرتسون روی استرلینگ جلوی چشم داور چهارم که بدون شک آن هم تأثیرگذار بود. مثل فصل گذشته در بازی‌مان در خانه موناکو، همین داور یک پنالتی واضح را برای ما نگرفت. چنین تصمیماتی زمانی که سطح دو تیم به هم نزدیک است، می‌تواند تأثیر بزرگی بر روند بازی بگذارد.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.