با گذشت ساعاتی پس از برگزاری نشست کمیته روابط خارجی سنای آمریکا با موضوع بررسی صلاحیت گزینه پیشنهادی سمت وزارت خارجه این کشور، جان بولتون درباره این موضوع بیانیه صادر کرد.

جان بولتون که از روز دوشنبه هفته جاری مشاور امنیت ملی کاخ سفید شده، در بیانیه‌ای درباره «مایک پامپئو» گزینه پیشنهادی برای سمت وزارت خارجه این کشور، او را «با استعداد و با تجربه» خواند و از سناتورهای آمریکایی تایید صلاحیت او را خواستار شد.

در این بیانیه آمده که برای حمایت از رئیس‌جمهور آمریکا به منظور پرداختن به برخی از سخت‌ترین مسائل سیاست خارجی، «ما به مایک پامپئو در مقام وزارت خارجه نیاز داریم».

بولتون همچنین آمادگی خودش را برای کار به منظور پیشبرد دستور کار رئیس‌جمهور آمریکا در حفاظت از مردم و گسترش منافع آمریکا اعلام کرد.

این بیانیه در حالی منتشر شده که به دنبال مخالفت یک سناتور جمهوریخواه با نامزد پیشنهادی برای وزارت خارجه، کار تایید صلاحیت او در کمیته روابط خارجی سنا با مشکل مواجه شد (جزئیات بیشتر).

جلسه بررسی صلاحیت «مایک پامپئو» گزینه رئیس‌جمهور آمریکا برای تصدی پست وزارت خارجه این کشور، در کمیته روابط خارجی سنا امروز پنج‌شنبه برگزار شد.

او در بخشی از این جلسه چند ساعته به سناتورهای آمریکایی گفت که تصمیمش برای برجام، همان تصمیم ترامپ و آرزویش، اصلاح معایب این توافق است (جزئیات بیشتر).

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.