کاخ سفید در بیانیه‎ای اعلام کرد که دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا به ارزیابی اطلاعاتی و گفت‌وگو با شرکا و متحدانش در مورد وضعیت سوریه ادامه می‌دهد.

از سوی دیگر، دفتر نخست‌وزیر بریتانیا گفته است، «ترزا می» و دونالد ترامپ در گفت‌وگوی تلفنی خود در روز پنجشنبه بر لزوم یک پاسخ بین‌المللی به استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه تاکید کردند.

این گفت‌وگوی تلفنی پس از آن انجام شد که اعضای ارشد کابینه ترزا می از اقدام نظامی احتمالی آمریکا و فرانسه در واکنش به استفاده از سلاح شیمیایی ادعایی دولت سوریه، حمایت کردند.

دفتر نخست‌وزیر بریتانیا در بیانیه‌ای اعلام کرده است: دونالد ترامپ و تراز می توافق داشتند که استفاده از سلاح شیمیایی نباید بی‌پاسخ بماند.

این بیانیه اضافه کرده است: هر دو توافق کردند به همکاری نزدیک برای یک پاسخ بین‌المللی ادامه دهند.

این در حالی است که ساعاتی پیشتر کاخ سفید اعلام کرد که نشست دونالد ترامپ با اعضای شورای امنیت ملی درباره سوریه پنجشنبه برگزار شد ولی وی هنوز تصمیم نهایی در خصوص واکنش به حمله شیمیایی در دوما را اتخاذ نکرده است.

در حالی‌که دونالد ترامپ بامداد روز پنجشنبه با اشاره به برگزاری نشست درباره سوریه در کاخ سفید گفته بود که «به‌زودی» تصمیم‌های بیشتر اتخاذ خواهد شد.

عدم مشارکت آلمان در حمله احتمالی علیه سوریه

«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان، روز گذشته رسما موضع دولت این کشور در قبال این حمله نظامی را اعلام کرد.

براین اساس، مرکل مشارکت این کشور در حمله نظامی احتمالی به سوریه را منتفی دانسته است. او در عین حال تاکید کرده است که آلمان همه ‌تلاش خود را برای مانع شدن از استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه به‌کار خواهد گرفت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.