سیل و طوفان از دیروز تاکنون آسیب‌های مختلفی به استان خوزستان وارد کرده است، علی خدادادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان  با اشاره به بارندگی شدید و وقوع سیل در برخی شهرهای استان اظهار کرد: پس از بارندگی های شدید و سیل آسای امروز در استان؛ امدادرسانی در مناطق متأثر از سیل توسط عوامل جمعیت هلال احمر خوزستان آغاز شده است.

وی با اشاره به انجام امدادرسانی در منطقه گردشگری امامزاده عبداله باغملک افزود: پس از بارش های سیل آسای امروز عصر تاکنون به ۹ خانوار عشایری روستاهای سرگچ و پیرموسی امدادرسانی شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان با اشاره به متاثر شدن ۶ شهرستان از بارندگی های شدید امروز تصریح کرد: همچنین به سه گردشگر که در تپه های اطراف شهر میداوود بر اثر بارندگی شدید باران زمین گیر شده بودند، امدادرسانی شد و ارزیابی در باغملک و روستاهای اطراف ادامه دارد.

خدادادی با اشاره به اینکه اقلام امدادی و زیستی خانواده های عشایری باغملک فردا به آنها تحمیل داده می شود، ادامه داد: بر اثر بارندگی شدید، یک اتاق سنتی ساز در یک زمین کشاورزی در مشراگه از توابع شهر رامشیر دچار تخریب شد که خوشبختانه صدمه جانی به همراه نداشت و در عملیات امدادرسانی، نجاتگران پایگاه امدادی مشراگه به منطقه اعزام شدند.

وی بیان کرد: بر اثر طوفان شدید(مه غلیظ، باد و باران شدید) در محور تاراز - چلو، ۱۶ خودرو به همراه ۶۰ سرنشین آنها دچار حادثه شده و در پایگاه امداد و نجات امام جواد (ع) تاراز اسکان اضطراری شدند.


توفان 75 پایه برق را در اهواز شکست

همچنین ایرنا نوشت: سعید آقایی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: طوفان همراه با بارش باران شدید امروز این پایه های شبکه 33 کیلوولت را در 6 نقطه در مسیر روستایی اهواز و کارون انداخت که باعث قطع جریان برق در برخی از مسیرهای روستایی کلانشهر اهواز شد. 

وی در ادامه افزود: این پایه های برق در مسیر جاده غیزانیه شامل روستاهای عین الزمان، یحشه، حمیره، شمه، بیت مندیل، مسلمه یک و دو، سودان، چای سودان، سید شرف، ابویرو و غدیرسبه و در مسیر دامغه کوچک روستاهای ملچ، خرشه، ام طرفه، یربه و قودور، همچنین در مسیر جاده خرمشهر روستاهای شموس و دب حردان، و نیز مسیر آب تیمور در شهرستان کارون نیز روستای عطیش بودند.
آقایی عنوان کرد: تاکنون با تفکیک بار توسط کلیدهای جداساز، شبکه حادثه دیده از خط اصلی تفکیک شده و بقیه روستاها برقدار شده اند ولی در برخی مسیرها به علت گل و لای فراوان و کشاورزی بودن مسیر فعلا امکان تردد خودرویی برای اصلاح شبکه میسر نیست. 
معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق اهواز بیان داشت: درحال حاضر در تلاش هستیم تا اقلام مورد نیاز جهت اصلاح شبکه های آسیب دیده را تامین و به محل ارسال کرده و تا جای ممکن نسبت به اصلاح اقدام نماییم.

امروز بارش شدید باران به همراه وزش باد با سرعت بالای 60 کیلومتر باعث ایجاد مشکلاتی برای مردم استان شد.

به گفته اداره کل هواشناسی استان بیشترین میزان بارش در در استان در شهرستان ایذه با 26 میلیمتر بوده است و بارش باران تا فردا شب در استان ادامه دارد.

خسارت میلیاردی طوفان شدید و بارندگی به اراضی کشاورزی خوزستان

از سویی رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: طوفان شدید و بارندگی بیش از ۳ هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی شهرهای شمالی استان خسارت زد.کیخسرو چنگلوایی، رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به وقوع بارندگی و طوفان شدید طی هفته گذشته در استان بیان داشت: این بارندگی و تندبادها ۳ هزار و ۲۲۰ میلیارد و ۷۵۹ میلیون ریال به بخش های زراعی و باغی شهرستان های ایذه، شوش، دزفول و اندیمشک در شمال خوزستان خسارت زد.

وی در ادامه عنوان کرد: ۷۸ هزار و ۴۶۰ هکتار اراضی زراعی و ۲ هزار و ۲۴۷ هکتار نیز اراضی باغی شهرستان های مذکور دچار خسارت شده اند که براساس برآوردهای صورت گرفته ۲۰۵ هزار و ۱۰۳ تن محصول زراعی و ۱۸ هزار و ۲۳۶ تن محصول باغی نابود شدند.

چنگلوائی اذعان داشت: بیش ترین خسارات به بخش زراعی شوش و بخش باغی ایذه وارد آمد.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.