«ژرار آرو» سفیر فرانسه در آمریکا با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی توئیتر به پیشنهاد مشترک کشورش، آلمان و بریتانیا در زمینه فعالیت‌های هسته‌ای ایران اشاره کرد.

در این پیام آمده است: «فرانسه، آلمان و بریتانیا، پیشنهادهای قابل توجهی ارائه دادند که در عین حفظ توافق هسته‌ای، به نگرانی‌های ما در زمینه فعالیت‌های ایران پاسخ می‌دهد.»

یک دیپلمات اروپایی درباره دیدارهای اخیر مقام‌های انگلیسی، فرانسوی و آلمانی در واشنگتن گفته است که آنها «به پیشرفت خوبی» برای رفع نگرانی‌های برجامی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا دست یافتند.

این دیپلمات که نام و هویتش فاش نشده، درباره دیدارهای روز چهارشنبه نمایندگان این سه کشور اروپایی با همتایان آمریکایی خود تصریح کرد: «ما از این نشست‌ها با این حس که در حال پیشرفتی خوب برای رفع نگرانی‌های رئیس‌جمهور آمریکا و در حال رسیدن به توافق هستیم، بیرون آمدیم».

اظهارنظر این مقام اروپایی در حالی صورت گرفته که رئیس‌جمهور آمریکا و دولت این کشور در هفته‌های گذشته بارها با اشاره به ضرب الاجل آتی ۲۲ اردیبهشت به منظور تمدید تعلیق تحریم‌های ایران طبق مفاد برجام تهدید به خروج واشنگتن از این توافق کرده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.