«مایک پمپئو» رئیس سازمان سیا و نامزد جدید وزارت خارجه آمریکا در جلسه سنای این کشور تاکید کرد آمریکا در موقفی قرار ندارد که افغانستان را ترک کند.

وی در ادامه تصریح کرد آمریکا تا زمانی که ثبات در افغانستان برقرار نشده است باید حضور نظامی خود در افغانستان را حفظ کرده و به مبارزه با تروریسم ادامه دهد.

پمپئو اظهار داشت: سیاست ترامپ در قبال افغانستان در مسیر درستی قرار دارد زیرا آمریکا تا زمانی که تهدیدی از طرف افغانستان وجود داشته باشد باید به جنگ در این کشور ادامه دهد.

دونالد ترامپ پس از برکناری «رکس تیلرسون» از مقام وزارت خارجه آمریکا رئیس سازمان سیا را برای اخذ رای اعتماد به عنوان وزیر خارجه جدید این کشور به سنای آمریکا معرفی کرده است.

نامزد وزارت خارجه آمریکا در حالی بر ادامه حضور نظامی این کشور در افغانستان تاکید می‌کند بسیاری از کارشناسان غربی بر این باروند که آمریکا در جنگ افغانستان شکست خورده و راهی جز خروج از این کشور ندارد.

«مایکل کوگلمن» مسئول بخش آسیای جنوبی در اندیشکده «ویلسون» پیش از این به «صدای آمریکا» گفته بود تلاش‌های نظامی آمریکا نمی‌تواند ثبات و امنیت را در افغانستان برقرار کند بلکه سبب کشته شدن غیرنظامیان افغان خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.