پایگاه خبری وزارت اطلاع رسانی فلسطین گزارش داد، این وزارتخانه با صدور بیانیه ای اقدامات تروریستی شهرک نشینان صهیونیست و نوشتن شعارهای تبعیض آمیز بر دیوارهای آن را تداوم تجاوز به خانه خدا و تحریک آمیز دانست.

این بیانیه افزود: حمایت نظامیان صهیونیستی از شهرک نشینان و اقدامات تروریستی آنها باید در دادگاه بین المللی بررسی شود چرا که اینگونه جنایات موجب هتک حرمت مقدسات مسلمانان و مسیحیان است و آزادی عبادت را هدف قرار داده است.

این بیانیه تاکید کرد، رژیم صهیونیستی حتی از تجاوز به مزار شهدا و هتک حرمت گورستان های قدس نیز کوتاهی نکرده است.

وزارت اطلاع رسانی فلسطین از سازمان یونسکو و دیگر طرف های دست اندرکار خواست مانع تداوم اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی به مساجد و کلیساها شود، زیرا این رژیم غاصب با اینگونه اقدامات تبعیض آمیز مانع آزادی عبادت و تداوم یورش های مکرر به مسجد الاقصی و مسجد ابراهیمی شده است.

شهرک نشینان صهیونیست صبح جمعه با حمله به شهرک عقربا در جنوب شرقی نابلس مسجد الشیخ سعاده را آتش زدند که با اقدام به موقع اهالی و قبل از سرایت آتش به همه جای مسجد آن را خاموش کردند.

شهرک نشینان صهیونیست با نوشتن شعارهای تبعیض نژادی بر دیوار مسجد، فلسطینیان را بر گرفتن انتقام تهدید کردند.

شهرک نشینان صهیونیست پنج سال قبل نیز تلاش کردند که مسجد را به آتش بکشند اما هشیاری اهالی شهرک مانع اقدام آنها شد.

&#۳۹;یوسف ادعیس&#۳۹; وزیر اوقاف وامور دینی فلسطین ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی آن را هتک حرمت به مقدسات مسلمانان در ادامه هتک حرمت مسیحیان و تجاوز به مردم فلسطین، مسجد الاقصی و مسجد ابراهیمی و راه اندازی جنگ مذهبی در منطقه دانست.

وی از جامعه جهانی خواست از اماکن عبادی مسلمانان و مسیحیان در برابر تجاوزهای رژیم صهیونیستی حمایت کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.