رادیو بین المللی فرانسه گزارش داد، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، در آخرین موضع گیری های خود درباره سوریه، گفته است که مشخص نیست حمله به سوریه چه زمانی صورت گیرد. همزمان امانوئل ماکرون همتای فرانسوی او در این زمینه گفت که تصمیم درباره سوریه &#۳۹;در زمان مناسب&#۳۹; اتخاذ خواهد شد.

ابهام و دو گانه گویی های اخیر ترامپ رئیس جمهوری امریکا درباره حمله به سوریه در حالیست که وی روز چهارشنبه از حمله قریب الوقوع به سوریه خبر داده بود اما روز پنج شنبه، فقط یک روز بعد از آن در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: &#۳۹;اصلا نگفتم حمله به سوریه چه زمانی انجام می‌شود، ممکن است خیلی زود، شاید هم نه چندان زود!&#۳۹;

بر اساس این گزارش، در حالی که رئیس جمهوری فرانسه پیشتر گفته بود که تصمیم درباره اقدام نظامی علیه سوریه &#۳۹;طی چند روز آینده&#۳۹; اتخاذ می شود، روز گذشته (پنجشنبه) در یک گفت‌وگوی تلویزیونی با &#۳۹;شبکه یک&#۳۹; فرانسه، گفت: &#۳۹;درباره حمله به سوریه در زمان مناسب تصمیم خواهیم گرفت، زمانی که فکر کنیم بسیار مفیدتر و مؤثرتر است.&#۳۹;

در لندن، ترزا می نخست وزیر انگلیس جلسه‌ای فوری را برای «بحث درباره واکنش به حوادث سوریه» برگزار کرد.

گزارش ها حاکی از آن است که در بدنه دولت انگلیس نیز اما و اگرهایی برای اقدام نظامی علیه سوریه به گوش می رسد.

در برلین، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نیز روز گذشته تاکید کرد که کشورش قطعا در هیچ گونه اقدام نظامی علیه دولت بشار اسد شرکت نمی کند اما با این حال تاکید کرد که از مبارزه با سلاح شیمیایی حمایت خواهد کرد.

بدون مجوز پارلمان آلمان، دولت این کشور نمی‌تواند در سوریه مداخله نظامی کند و مرکل نیز به خوبی این موضوع را می داند.

در همین ارتباط، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد از قدرت‌های جهانی خواسته تا از ایجاد یک وضعیت &#۳۹;خارج از کنترل&#۳۹; پرهیز کنند.

به گزارش ایرنا، تروریست های سوری مدعی شده اند که شهر دومای سوریه شامگاه شنبه (۱۸ فروردین ماه)، هدف بمباران شیمیایی قرار گرفته و در جریان آن ۷۵ تن کشته و ده ها تن مصدوم شدند.

دولت سوریه، داشتن هرگونه دخالتی را در این حمله شیمیایی رد کرده و سفیر و معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد هم استفاده از سلاح شیمیایی را روش کثیف تروریست ها برای جلب توجه دانسته است.

در مقابل دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پس از توهین به بشار اسد رئیس جمهوری سوریه، با حمله لفظی به روسیه و ایران و متهم کردن این کشورهای حامی دولت قانونی سوریه، اعلام کرد که واشنگتن به این حادثه واکنش نشان خواهد داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.