احد وظیفه با اشاره به اینکه سامانه بارشی مستقر روی کشور به تناوب تا روزهای پایانی هفته در کشور فعال است، اظهار کرد: این سامانه امروز شنبه (۲۵ فروردین) در غالب مناطق کشور به جز بوشهر و جنوب خوزستان، در برخی ساعات سبب رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در نقاط مستعد، سبب بارش تگرگ خواهد شد.

وی با بیان اینکه شدت بارش طی امروز در نیمه شمالی خراسان رضوی، ارتفاعات البرز در مازندران، گلستان و سمنان است، تصریح کرد: بارش در جنوب سیستان و بلوچستان به صورت پراکنده خواهد بود. همچنین فردا یکشنبه (۲۶ فروردین) به جز جنوب خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، مناطق مرکزی و جنوبی فارس، در سایر نقاط شرایط مشابه روز شنبه پیش‌بینی می‌شود که  شدت بارش در این روز در برخی نقاط خراسان رضوی، گیلان، مازندران، ارتفاعات البرز در تهران، سمنان، زنجان و غرب آذربایجان غربی است و بارش در استان کرمان نیز به صورت پراکنده خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: روز دوشنبه (۲۷ فروردین) نیز به جز بخش‌های شمالی آذربایجان شرقی و غربی، بوشهر، جنوب فارس، جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان در سایر مناطق شرایط بارش مانند دو روز گذشته است که شدت بارش در این روز در برخی نقاط خراسان رضوی و استان‌های واقع در غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی است. همچنین بارش در سیستان و بلوچستان و هرمزگان به صورت پراکنده و خفیف خواهد بود.

وظیفه با اشاره به نفوذ جریانات شمالی از امروز تا روز دوشنبه، از کاهش شش تا ۱۰ درجه‌ای دما در استان‌های واقع در نوار شمالی کشور بویژه سواحل شمالی، شمال شرق و استان‌های واقع در البرز مرکزی و شرقی خبر داد و گفت: امروز و فردا به سبب شمالی شدن جریانات، تشدید بارش در سواحل خزر را شاهد خواهیم بود و در ارتفاعات البرز غربی، مرکزی و شرقی و شمال شرق بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه دریای خزر طی امروز و فردا مواج است، اظهار کرد: در این دو روز در نیمه شرقی کشور و دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطق شرق و جنوب شرق با گرد و خاک همراه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا یکشنبه (۲۶ فروردین) نیمه ابری، در بعضی ساعات بارش باران و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر  دمای ۱۹ درجه سانتیگراد و پس‌فردا دوشنبه (۲۷ فروردین) نیمه ابری تا ابری، در بعضی ساعات بارش باران و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.