خبرگزاری فرانسه نوشت،&#۳۹;رامی عبدالرحمن &#۳۹;مدیر دیده بان حقوق بشر به این خبرگزاری گفت: تمامی مراکز هدف قرار گرفته در حمله صبح امروز از سه روز قبل تخلیه شده بود. 

دیده بان حقوق بشر چهارشنبه گذشته نیز اعلام کرده بود ارتش سوریه فرودگاه ها و چند مرکز نظامی از جمله فرماندهی ستاد و ساختمان وزارت دفاع در دمشق را در پی تهدیدهای واشنگتن خالی کرده بود. 

فرماندهی ارتش سوریه امروز شنبه اعلام کرد حدود ۱۱۰ موشک به سمت مراکز سوری در مشق و خارج آن شلیک شد که سامانه دفاع هوایی آنها را دفع و بیشتر آنها را سرنگون کرد. 

به گزارش خبرگزاری سوریه &#۳۹;سانا&#۳۹; حملات آمریکا ،مرکز تحقیقات علمی در محله برزه الدمشقی در شمال شرق را هدف قرار داد که منجر به ویرانی ساختمان مرکز آموزش وآزمایشگاه های علمی شد وخسارت های مالی به جا گذاشت. 

حملات موشکی آمریکا ، انگلیس و فرانسه همچنین یک انبار اسلحه ارتش سوریه در غرب شهر حمص را هدف قرار داد که بر اساس اعلام خبرگزاری سوریه ( سانا) توسط سامانه دفاع هوایی سوریه دفع و از مسیر خود منحرف شد و فقط سه تن را زخمی کرد. 

آمریکا به همراه متحدانش (انگلیس و فرانسه )، صبح امروز به بهانه حمله شیمیایی در دومای سوریه دمشق پایتخت سوریه را هدف حمله موشکی و هوایی قرارداد. 

تروریست های سوری مدعی شده اند که شهر دومای سوریه شامگاه شنبه (۱۸ فروردین ماه)، هدف بمباران شیمیایی قرار گرفته و ‌در جریان آن ۷۵ نفر کشته و ده ها تن دیگر زخمی شدند‎. 

دولت سوریه، داشتن هرگونه دخالتی را در این حمله شیمیایی رد کرده و سفیر و معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد هم ‌استفاده از سلاح شیمیایی را روش کثیف تروریست ها برای جلب توجه دانسته است‎.‎‌ 

بدنبال این حمله ادعایی شیمیایی، وزارت خارجه سوریه دعوت ‌نامه‌ای رسمی برای سازمان منع تسلیحات شیمیایی فرستاده و از این سازمان درخواست کرده بود که تیم تحقیقاتی خود را به دوما بفرستد تا در آنجا در باره استفاده از سلاح شیمیایی تحقیق کنند. 

دمشق در پی توافقی که در سال ۲۰۱۴ صورت گرفت، تمامی تسلیحات شیمیایی خود را به نمایندگان سازمان ملل متحد و سازمان منع سلاح های شیمیایی تحویل داده بود و تاکنون هیچ مدرکی دال بر نقض تعهدات دمشق ارائه نشده است.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.