پایگاه اینترنتی تلگراف نوشت، روسیه اعلام کرد سامانه دفاع هوایی مربوط به جنگ سرد که در سوریه مستقر است ۷۱ موشک از ۱۰۳ موشک شلیک شده از پایگاه‌های آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی را هدف قرار داد و سرنگون کرد.

رسانه‌های غربی شمار موشک‌هایی که بامداد امروز به سمت مراکز نظامی  و تحقیقاتی در سوریه شلیک شد را حدود ۱۲۰ فروند اعلام کردند.

 شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه پیش از این  اعلام کرد حمله‌های موشکی به سرکردگی آمریکا از هدف قرار دادن زیرساخت‌های این کشور عاجز بودند و فقط موجب وارد آمدن خسارات به یک مرکز تحقیقاتی در مجاورت دمشق شده‌اند.

در همین ارتباط، شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان درباره حملات موشکی امروز آمریکا به سوریه نوشت مسکو با اعلام اینکه پدافند هوایی سوریه بیشتر موشکهای شلیک شده را سرنگون کرد، در واقع به ترامپ طعنه زد که پدافند هوایی قدیمی سوریه که در زمان شوروی سابق ساخته شده‌، برای «موشک‌های، جدید، زیبا و هوشمند آمریکا» که ترامپ پیش از حمله به سوریه وعده آنها را داده بود، کافی است.

ترامپ هفته گذشته در توییت خود نوشت اگر روسیه می‌خواهد با موشک‌های شلیک شده به سوریه مقابله کند باید منتظر موشک‌هایی جدید، زیبا و هوشمند باشد که در راه رسیدن به سوریه هستند.

گفتنی است در حمله بامداد امروز به سوریه، از موشک‌هایی از جمله «بانکر باستر» انگلیسی، که بیش از یک تن وزن دارد و طول آن به ۵ متر می‌رسد استفاده شد. آمریکا و متحدان غربی‌اش با طرح ادعای استفاده از سلاح های شیمیایی در دوما به سوریه حمله کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.