روزنامه دیلی میل نوشت، به گفته دو منبع آگاه، رابرت مولر، بازرس ویژه رسیدگی به پرونده مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا و تبانی کمپین دونالد ترامپ با مسکو، مدارکی را از سفر مایکل کوهن، وکیل شخصی ترامپ به پراگ در سال ۲۰۱۶ به دست آورده است.

کوهن در توییتر خود نوشت: مهم نیست چند بار و به چند صورت این را بنویسند، من هیچ وقت در پراگ نبوده‌ام. من با پسرم در لس‌آنجلس بودم و این اثبات شده است. این گزارشی بد، اطلاعاتی بد و داستانی بد از جانب همان خبرنگار، یعنی پیتر استون است.

کوهن در این توییت به گزارش منتشر شده از جانب شرکت انتشاراتی "مک‌کلچی" اشاره دارد. در این گزارش به نقل از دو منبع، ادعا شده است که بازرسان مولر مدارکی را از ورود کوهن به جمهوری چک از راه آلمان در اوت یا سپتامبر ۲۰۱۶ به دست آورده‌اند.

مدارک کریستوفر استیل، جاسوس سابق انگلیسی بیانگر آن هستند که هدف این سفر، ملاقات با کنستانتین کوزاچف، یکی از متحدان مهم ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه بوده اما مشخص نیست که مولر مدرکی در خصوص چنین دیداری در دست دارد یا خیر.

کوهن پس از انتشار این اخبار، ضمن انتشار عکسی از پاسپورت خود در توییتر نوشت: من در زندگی‌ام هیچ‌وقت به پراگ نرفته‌ام.

کوهن همچنین داشتن پاسپورت دیگری را تکذیب کرده است.

هفته گذشته نیز ماموران اف‌بی‌آی برای یافتن مدارکی از مبلغ پرداختی او به استورمی دنیلز، بازیگر فیلم‌های مستهجن که گفته می‌شود با دونالد ترامپ روابط خارج از ازدواج داشته، به دفتر و خانه کوهن و همچنین اتاق هتل او در نیویورک یورش بردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.