«جرمی کوربین» رهبر اپوزیسیون انگلیس در گفت‌وگو با شبکه خبری بی.بی.سی گفت تنها زمانی از مشارکت انگلیس در حملات به سوریه حمایت می‌کند که مقامات سازمان ملل پشت آن حملات باشند. 

رهبر حزب کارگر انگلیس تاکید کرد، اگر طرفین درگیر در سوریه به فرآیندی برسند که سازمان ملل در آن حضور داشته باشد،  وارد عمل خواهند شد.

بعد از آنکه انگلیس، آمریکا و فرانسه حملاتی را به بهانه حمله شیمیایی ادعایی در دوما در سوریه انجام دادند کوربین گفت، در حال حاضر ۱۲ کشور در مسئله سوریه مداخله می‌کنند که در نتیجه آن تا کنون بیش از چهارصد هزار نفر جان خود را در سوریه از دست داده‌اند. 

رهبر اپوزیسیون انگلیس تاکید کرد، اساس قانونی حمله انگلیس به سوریه قابل بحث و مذاکره است و افزود سوالش از وزیر خارجه و نخست وزیر انگلیس این است که اساس قانونی این حملات کجا است. 

کوربین اظهار امیدواری کرد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به مشاوران خردمند خارج از آمریکا گوش فرا دهد و با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه درباره مسئله سوریه به گفت‌وگو نشسته و سپس تصمیم درست را اتخاذ کند. 

وی همچنین درباره حادثه حمله به یک جاسوس سابق روس‌تبار در خاک انگلیس گفت، باید مدارک غیر قابل انکار درباره حمله به سرگئی اسکریپال را ببیند و وظیفه سازمان منع تسلیحات شیمیایی این است که تشخیص دهد سم چه بود اما وظیفه آنان این نیست که درباره سازنده و محل ساخت سم صحبت کنند.

کوربین افزود، سم استفاده شده در سالزبری نزدیک به سم‌های ساخته شده در روسیه هستند و باید چالش‌هایی در این باره علیه روسیه وجود داشته باشد و بر لزوم دادن فرصت برای شناسایی منبع و جرم مرتبط با حادثه مسمومیت سالزبری، تاکید کرد. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.