خبرگزاری کیودو ژاپن نوشت رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران حمله آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه را دارای نتایج بسیار مخربی بر کل منطقه دانسته است.

آمریکا، انگلیس و فرانسه در روزهای گذشته مدعی استفاده ارتش سوریه از تسلیحات شیمیایی در شهر دوما در غوطه شرقی سوریه شده و به این همین بهانه، سحرگاه دیروز به مناطقی از دمشق و حمص حمله موشکی کردند.

گزارش خبرگزاری کیودو ژاپن می افزاید رهبر ایران به این کشورها در خصوص پیامدهای این &#۳۹;حمله جنایتکارانه&#۳۹; هشدار داده و آن را &#۳۹;یک جنایت&#۳۹; توصیف کرده است که علیه &#۳۹;یک کشور دارای حق حاکمیت و مردم سوریه&#۳۹; صورت گرفته است.

شبکه خبری &#۳۹;ان اچ کی&#۳۹; ژاپن نیز گزارش کرد مقام های ایران از جمله رییس جمهوری، وزیر خارجه و فرمانده سپاه پاسداران، حمله آمریکا و متحدانش به سوریه را بشدت محکوم کرده اند.

گزارش می افزاید هشدار ایران به این کشورها در این راستاست که این حمله &#۳۹;بدون مجوز شورای امنیت و با زیر پا گذاشتن حق حاکمیت سوریه&#۳۹;، می تواند عواقب وخیمی برای منطقه داشته باشد.

رسانه های ژاپنی در گزارش های خود آورده اند از دیدگاه ایران این حمله &#۳۹;نقض مقررات بین المللی و حاکمیت سوریه&#۳۹; است و آمریکا مسئول پیامدهای آن است.

روزنامه هرالد از کره جنوبی نیز ضمن بازتاب گسترده اظهارات رهبر انقلاب اسلامی ایران آورده است: آمریکایی ها هرگز از چنین حمله ای منتفع نخواهند شد.

این نشریه می نویسد ایران هشدار داده است آمریکا و متحدانش باید منتظر پیامدهای مخرب این حمله باشند و آنها مسئول هر حادثه ای هستند که در این منطقه رخ دهد.

بنا به گزارش رسانه های کره جنوبی و ژاپن، دولت سوریه نیز این حمله را محکوم کرده و حمله شیمیایی ساختگی به دوما را بهانه ای برای این اقدام نظامی تجاوزکارانه این سه کشور دانسته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.