علاءالدین بروجردی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلام با اشاره به تجاوز سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه به مواضع سوریه گفت: این حرکت، یک حرکت منفعلانه و از موضع ضعف آمریکا بود لذا آمریکا در مصاف با جنگ تحمیلی سوریه عملا با همپیمانان اروپایی و منطقه‌ای خود شکست خورده این صحنه بود.

وی افزود: بنده معتقدم آ‌مریکایی‌ها برای کسب وجهه و دادن روحیه به همپیمانان خود این حرکت را انجام دادند و این حرکت از ابتدا هم محکوم به شکست بود چرا که کشوری همچون یمن که فاقد توانمندی سوریه است سه سال است که مقاومت می‌کند و اصلا ممکن نیست سوریه با چند موشک دچار مشکل شود بنابر این، این مسئله جز بدنامی و محکومیت گسترده جهانی برای آمریکا چیزی را در پی نداشت.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران بسیار محکمتر از گذشته در کنار سوریه به عنوان محور مقاومت خواهد ایستاد.

بروجردی در ادامه با اشاره به مواضع روسیه در حملات اخیر علیه سوریه گفت: روس‌ها این حملات را از ابتدا محکوم کردند و من معتقدم اگر آمریکایی‌ها بخواهند این بازی را ادامه دهند روس‌ها هم عکس العمل عملیاتی از خود نشان خواهند داد.

وی با بیان اینکه تجاوز سه کشور آمریکا و انگلیس و فرانسه اقدامی علیه منطقه بود، اظهار داشت: آمریکایی‌ها به هیچ وجه جرات نمی‌کنند تا مستقیما کاری را انجام دهند، اما به همین میزان هم عملا همه دنیا پذیرفتند که اقدام این سه کشور غیر قانونی و بدون مصوبه شورای امنیت بوده و خارج از عرف جهانی است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان از جلسه ویژه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با مسئولین سپاه قدس، اطلاعات و وزارت امور خارجه با هدف بررسی تحولات سوریه در روز جاری خبر داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.