ژان ایو لودریان امروز (یکشنبه) در گفت و گوی اختصاصی با هفته نامه &#۳۹;لودیمانش&#۳۹; گفت: باید به تلاش ها برای تقویت فرایند سیاسی در سوریه که به خروج از بحران منجر شود، بپیوندیم. فرانسه از روسیه می خواهد تا برای رسیدن به این هدف تمام تلاش خود را به کار ببندد.&#۳۹;

لودریان تاکید کرد که فرانسه و متحدانش تلاش می کنند تا گزارش های مربوط به استفاده از تسلیحات شیمیایی را در سوریه راستی آزمایی کنند و به یک جمع بندی کامل دست یابند.

حمله موشکی و هوایی آمریکا، انگلیس و فرانسه بامداد (شنبه) در حالی صورت گرفت که بازرسان سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی برای تحقیق در مورد گزارش استفاده از این گونه سلاحهای در دوما روسیه، در لبنان بودند و قصد داشتند در همین روز به دمشق در سوریه بروند.

آمریکا بامداد شنبه (دیروز) به همراه متحدانش انگلیس و فرانسه، اطراف دمشق و حمص را در سوریه هدف حمله نظامی قرار داد که بر اساس گزارش خبرگزاری سوریه (سانا) تمام موشک های شلیک شده متجاوزان به منطقه «دنحه» در ۲۴ کیلومتری غرب حمص سرنگون شده است.

وزارت دفاع سوریه اعلام کرد: در حمله بامداد دیروز آمریکا، انگلیس و فرانسه، ۱۱۰ موشک به خاک این کشور شلیک شده است. خبرگزاری رسمی سوریه نیز اعلام کرد در موشک باران یک پایگاه نظامی در استان حمص سه غیر نظامی زخمی شده اند.

امانوئل مکرون و ولادیمیر پوتین روسای جمهوری فرانسه و پوتین، تنها چند ساعت بعد از اقدام نظامی آمریکا و متحدانش در سوریه، در تماسی تلفنی در باره آخرین تحولات مربوط به سوریه گفت و گو کردند.

منابع نزدیک به تروریست ها مدعی شده بودند هواپیماهای نظامی سوریه، شامگاه شنبه گذشته دوما را هدف بمباران شیمیایی قرار دارند که در جریان آن ۷۵ تن کشته و ده ها تن مصدوم شدند. این اتهام در شرایطی است که نظامیان سوری در یک قدمی آزادسازی این شهر قرار داشتند.

گروه تروریستی جیش الاسلام بتازگی با نقض توافق خروج از شهر دوما در استان ریف دمشق، محله های مسکونی پایتخت سوریه را با موشک و خمپاره هدف قرار داد و این موضوع موجب از سرگیری عملیات نیروهای دولتی شد.

در چنین شرایطی غرب نیز انتقادات لفظی را علیه نظام سوریه از سرگرفته و در راستای منافع تروریست ها، اتهامات علیه دمشق را تکرار کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.