علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس طی سخنانی در این جلسه با تاکید بر اینکه این حرکت‌های مذبوهانه هیچ تاثیری بر اراده محور مقاومت و ملت مقاوم سوریه نخواهد داشت، گفت که قرار است با هدف حمایت از استقلال و مقاومت مردم و دولت سوریه هیات ویژه‌ای از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به زودی به سوریه سفر کنند.

این کمیسیون دوشنبه جلسه‌ای با عنوان حمایت از کالای ایرانی به صورت مشترک برگزار خواهد کرد. همچنین نشست مشترک کمیسیون و سفرای کشورهای آمریکای لاتین نیز ساعت ۵ عصر روز سه‌شنبه تشکیل می‌شود.

نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون در توضیح موارد مطرح شده در این جلسه گفت: جلسه کمیسیون با بحث سوریه ادامه یافت.

در این جلسه گفته شد که با سرمایه‌گذاری‌های آمریکا، رژیم صهیونیستی و هم‌پیمانان منطقه‌ای آنها در منطقه و بعد از شکست و ناکامی‌های زیاد حتی شکست در جنگ نیابتی و شکست از داعش و تروریسم عصبانی شدند و با این اقدام جنایتکارانه و تجاوزگرانه به دنبال تثبیت حضور خود در منطقه بوده‌اند تا از هم‌پیمانانشان حمایت کنند.

به گفته وی، ادعای استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه بی‌اساس و واهی است و بهانه‌ای بیش نیست.

در این جلسه گفته شد که " اقدام حمله به سوریه تجاوزکارانه و برخلاف کلیه موازین و قواعد بین‌المللی است. اگر اینها در ادعای خود صادق بودند باید اجازه می‌دادند تحقیقات انجام شود و ادعای آنها مورد بررسی قرار گیرد چون اگر سلاح شیمیایی استفاده می‌شد مشخص می‌شد ولی وقتی قبل از اثبات حمله صورت می‌گیرد نشان می‌دهد این ادعا دروغ و بی‌اساس بوده است."

نقوی حسینی همچنین گفت: اقدام نظامی علیه یک کشور باید تحت فصل هفتم صورت گیرد ولی به هیچ‌وجه چنین شرایطی وجود نداشته است. هزینه این تجاوز را سعودی‌ها تامین کرده‌اند. البته تهدیدات ترامپ نباید توخالی می‌ماند لذا مساله قابل تأمل است. به نظر می‌رسد از روی اجبار دست به چنین اقدامی زده‌اند که پشیمان خواهند شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: در این جلسه مطرح شد که اینها خیلی نگران حذف شدن از تصمیم‌گیری‌ها و تحولات منطقه هستند. به دنبال فرصت‌طلبی و استفاده از این فضاها می‌باشند. البته این اقدامات تغییر در وضعیت منطقه ایجاد نمی‌کند. اخبار موثق نشان می‌دهد که عملیات مذکور در میدان عمل ناموفق بوده چون اغلب موشک‌ها خنثی شده و به مکان‌های حساس اثبات نکرده است.

وی در پایان گفت: در این جلسه مطرح شد برای آمریکا و هم‌پیمانان غربی او و رژیم صهیونیستی و آل سعود تروریسم و داعش خطرناک نیست چون مولود خود آنهاست. از نظر این کشورها محور مقاومت خطرناک است. همه این اقدامات علیه محور مقاومت انجام می‌شود غافل از اینکه اینگونه تجاوزات جنایتکارانه تاثیر بر اراده مهد مقاومت نخواهد گذاشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.