محمدرضا امیرحسنخانی، در تشریح جلسه عصر امروز (یکشنبه، ۲۶ فروردین ماه) کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز نتیجه رسیدگی به پرونده های زمین خواری، دریاخواری و کوه خواری که بسیار مهم است مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: کمیسیون اصل نود مجلس به دنبال ارائه گزارش کاملی از نتیجه پرونده های موجود در این زمینه است که از سوی قوه قضاییه ارسال شده و در بسیاری از موارد منجر به بازپس گیری زمین ها شده است.

وی افزود: در ابتدای کار بسیاری از این گزارش ها از سوی سازمان بازرسی کل کشور، مراجع مردمی و اعضای کمیسیون داده شده بود که بعد از بررسی های صورت گرفته پرونده برای رسیدگی به قوه قضاییه ارجاع شد که آنها نیز روی گزارش کمیسیون اصل نود رأی داده و احکام را اجرا کردند و بسیاری از زمین های بیت المال پس گرفته شد.

نایب رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: قرار شد گزارش هایی که مجدد از سوی دستگاه های ذیربط به کمیسیون ارائه شده رسیدگی و بعد از تصویب در کمیسیون به صحن علنی ارجاع شود که امیدواریم پیش از تابستان سال جاری به صحن علنی برسد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.