بسیاری از کسانی که درزمینه نیروهای انسانی مشغول به کار هستند، باور دارند که با بالاتر رفتن سن انسان‌ها، میزان درخواست آن‌ها برای بهبود جهان به‌واسطه شغلشان کاهش پیدا می‌کند و افراد مسن‌تر، شغل‌های کمتر هیجان‌انگیزی را کمتر به درد بهبود اوضاع جهان می‌خورد، راحت‌تر از جوان‌ها قبول می‌کنند.

بااین‌وجود به نظر می‌رسد که این باور کاملا نادرست است. مرکز تحقیقاتی «کالچر امپ» (Culture Amp) که مرکزی پژوهشی درزمینه نظرسنجی از کارمندان است، به‌تازگی اطلاعات گران‌بهایی را در این زمینه منتشر کرده است. این مرکز که شرکت‌های بزرگی مانند Airbnb و Lyft طرف قرارداد آن هستند، روش‌هایی برای کسب بازخورد از کارمندان ارائه می‌کند تا آن‌ها بتوانند نظرات خود را درباره محیط کار و رئیس‌شان ارائه دهند.

در آخرین تحقیقات این مرکز مشخص شده است که کارمندان و کارگرانی که بین ۵۵ تا ۶۴ سال سن دارند، بیش از جوان‌ترها مایل به داشتن شغلی هستند که بتوانند به‌واسطه آن دنیای پیرامون خود را به جای بهتری تبدیل کنند. به‌این‌ترتیب این باور نادرست که افراد مسن از آرمان‌گرایی دست برداشته‌اند، مردود شناخته شده است

حتی «دیدیه الزینگا» (Didier Elzinga) به‌عنوان مدیر اجرایی شرکت «کالچر امپ» نیز از این نتایج غافل‌گیر شده و دراین‌باره می‌گوید: «این امر واقعا مرا شگفت‌زده کرد. نه‌تنها افراد جوان بلکه افراد پا به سن گذاشته هم می‌خواهند در جهان تغییر ایجاد کنند.»

نظرسنجی یادشده در میان تعداد ۵۰۰ هزار کارمند از ۷۵۰ شرکت مختلف انجام شده است. در این نظرسنجی افراد به سؤال‌هایی درزمینه میزان تعهد به کار، محرک‌های این تعهدها و موارد دیگر پاسخ داده بودند. نتایج نهایی نشان داد که هیچ گروه سنی‌ای به‌اندازه گروه سنی ۵۵ تا ۶۴ سال نتوانسته‌اند جایگاهی درزمینه تلاش برای بهبود و اوضاع جهان به دست بیاورند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.