صالحی امیری امروز (دوشنبه) در حاشیه اهدای نشان افتخار بهترین کماندار پارالمپیکی سال ۲۰۱۷ جهان به «زهرا نعمتی» در گفت وگوبا خبرنگاران، اظهار داشت: با بازگشت «رسول خادم» شرایط جدیدی در کشتی شکل خواهد گرفت و این رشته کهن ورزش ایران در بازی های آسیایی جاکارتا خواهد درخشید. کشتی جزء رشته های پرافتخار و مدال آور ایران در رویدادهای مختلف است و خبرهای خوبی در مورد این ورزش خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: به همدلی، هماهنگی و پرهیز از هرگونه حاشیه ها برای توسعه ورزش ایران و کسب سکوی افتخار در عرصه های بین المللی نیاز داریم، بنابراین باید از همه ظرفیت ها بهره ببریم.

رئیس کمیته ملی المپیک، افزود: از دولت تدبیر و امید و همچنین «محمدباقر نوبخت» معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه که در تامین منابع مالی نهایت همکاری را برای اعزام کاروان کیفی ورزش ایران به جاکارتا داشته است، تشکر می کنم. امیدوارم در مرداد و شهریورماه برای ملت ایران، خبرهای خوبی به ارمغان آوریم.

صالحی امیری انتخاب «زهرا نعمتی» به عنوان بهترین کماندار معلول دنیا را به او تبریک گفت و ادامه داد: آنچه که مهمتر از این اتفاق برای نعمتی رخ داد، تصویری است که انقلاب اسلامی به جهان صادر می کند.

وی افزود: مساله ای که تصویر ایران را در جهان ورزش زیبا ساخته است، حضور زنان ورزشکار با حجاب اسلامی در میادین ورزشی است. این حجاب نه تنها محدودیت نیست، بلکه فرصتی است که می توان از آن در جهان به نمایش گذاشته شود.

رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به درخشش ورزشکاران زن و مرد ایران در رویدادهای مختلف برای به اهتزاز در آوردن پرچم ایران اسلامی، توضیح داد: ما نیز تلاش می کنیم تا در ادامه این مسیر ورزشکاران بتوانند در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ مدال های بیشتری به ویژه از سوی زنان کسب کنند.

صالحی امیری گفت: کمیته المپیک بین زنان و مردان ورزشکار تبعیض قائل نمی شود، بلکه از این دو ظرفیت تصویر زیبایی خلق می کند. یقین دارم که شاهد بهترین دستاوردها در بازی های آسیایی و پاراآسیایی در جاکارتا خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه برای اعزام کاروان ایران به بازی های آسیایی مانعی وجود ندارد، گفت: شرایط برای یک اعزام کاروان کیفی فراهم است. همچنین، کمیته المپیک، وزارت ورزش و فدراسیون ها ارتباط خوبی دارند.

صالحی امیری درباره کمیسیون ورزشکاران که برای نخستین بار انتخابت آن برگزار و تشکیل شد، گفت: این کمیسیون با حضور قهرمانان صاحب نام جلسات خود را به طور جدی و مستمر دنبال می کند که امیدواریم این نسل جدید، آینده مدیریت ورزش کشور را عهده دار شوند و شاهد توسعه روز افزون ورزش با حضور این چهره های جوان باشیم.

رئیس کمیته ملی المپیک، گفت: برای این کمیسیون بودجه، فضا و برنامه های عملیاتی در سال ۹۷ تعریف کرده ایم و امسال سال شکوفایی این کمیسیون خواهد بود.

رئیس کمیته ملی المپیک عصر امروز در نشست کمیسیون ورزشکاران، نشان افتخار بهترین کماندار پارالمپیکی سال ۲۰۱۷ را به «زهرا نعمتی» اعطا کرد.

کسب نخستین نشان طلای بانوان کشور در تاریخ پارالمپیک در سال ۲۰۱۲ لندن از سوی نعمتی نقطه عطف حضور زنان در عرص بین الملی است. او توانست در موفقیتی بزرگ، همزمان سهمیه المپیک و پارالمپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو را از آن خود کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.