عمار اسد معاون رئیس کمیسیون خارجی پارلمان سوریه گفت: محمد بن سلمان ولیعهد سعودی بهای حمله سه کشور آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه را پرداخته است.

وی افزود: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قبلا بارها گفته است که عربستان باید هزینه عملیات نیروهای ائتلاف را بپردازد. طرف آمریکایی درخواست ۴ میلیارد دلار کرد. عربستان بهای همه عملیات تجاوزکارانه ای که ائتلاف تحت رهبری آمریکا در سوریه، عراق و لیبی را می پردازد.

عمار اسد گفت: محمد بن سلمان به فرانسه و آمریکا رفت و قبل از حمله به سوریه بهای آنرا پرداخت و گواه آن خرسندی ریاض و استقبال از این حمله بود.

وی تاکید کرد: سقوط آخرین برگه عربستان در سوریه یعنی گروه تروریستی جیش الاسلام در ورای حمله بود. عربستان از اوضاع استفاده می کنند زیرا آنها حامی عملیات تخریبی در منطقه هستند و این از طریق نشر تفکر وهابی که در بریدن سرها، ذبح و همه عملیات تروریستی در دنیا سهیم است، رخ می دهد.

عمار اسد گفت: صحنه سازی شیمیایی سوی جیش الاسلام با سرپرستی سرویس های اطلاعاتی غربی و حمایت عربستان انجام شد. محمد علوش سرکرده جیش الاسلام در عربستان به سرپرستی اطلاعات آن صحنه گردانی کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.