حمیدرضا فولادگر در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس با اشاره به حمله موشکی ‌آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه اظهار کرد: این حمله نه به لحاظ نظامی اقدام با اهمیتی بود و نه به لحاظ سیاسی تاثیرگذار بود و کمکی هم به آرامش و صلح نکرد بلکه نشان داد آمریکا عامل ناامنی در منطقه است.

وی با تاکید براینکه این حمله موجب انسجام نیروهای مقاومت شد، تصریح کرد: دنیا مشاهده می کند ایران در ادعای مبارزه با تروریسم صادق است اما نظام سلطه و آمریکا نقض عهد می کنند.

فولادگر در بخش دیگری از اظهارات خود اظهار کرد: حرکتی سه جانبه برای حمایت از کالای ایرانی لازم است. از مردم انتظار می‌رود مشوق تولید کالای ایرانی و ناظر بر کیفیت آن باشند. تولید کننده باید با در نظر گرفتن فضای رقابتی، محصولات خود را با کیفیت، قیمت و خدمات پس از فروش مناسب ارائه کند. حاکمیت نیز باید شرایط رقابت عادلانه را فراهم کرده و با بهبود فضای کسب وکار، رفع موانع تولید و ارائه تسهیلات به دنبال تحقق شعار سال باشد. در این راستا همکاری قوا با هم نیاز است و مجلس هم اگر ضرورت داشت باید به اصلاح قوانین بپردازد.

نماینده مردم اصفهان همچنین ادامه داد: درخواست مردم، کشاورزان و نمایندگان اجرای مصوبات شورای عالی آب و شورای هماهنگی زاینده‌رود برای توزیع عادلانه آب است. باید از همه راه‌حل‌های موجود برای تامین آب آشامیدنی استفاده کرد. احیای رژیم حقوقی زاینده‌رود مستلزم اقدام حاکمیتی و نظارت دقیق در استان‌های بالادست و پایین دست است. علاوه بر خشکسالی عاملی که زاینده رود را به وضع موجود رساند، عدم مدیریت صحیح آب و برهم خوردن رژیم حقوقی زاینده رود بود.

فولادگر از کشاورزان خواست که اعتراضات به حق خود را از شیوه‌های قانونی بیان کنند.

وی در پایان با بیان اینکه باید به دنبال بهینه سازی مصرف آب و صرفه جویی در بخش شرب، صنعت و کشاروزی باشیم، تصریح کرد: طرح توسعه کشاورزی خصوصا در مناطق بالادست یا مناطق غیربهره‌ور باید کنترل و نظارت شود. همچنین از بهره‌برداری غیرمجاز آب باید جلوگیری شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.