محمدجواد ابطحی در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به تهیه طرح سوال جدید از رئیس جمهوری از سوی تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما وکلای ملت حق سوال از همه مسئولین از جمله رئیس جمهور را داریم و رئیس جمهور هم موظف است که پاسخگو باشد متاسفانه آقای روحانی میکروفون یک طرفه دارد و کمتر می‌شنود.

وی افزود: آقای روحانی که خود را سخنگوی ملت می‌داند باید بداند که ما نمایندگان هم به اندازه خود سخنگوی ملت هستیم و باید فضایی ایجاد شود که امکان طرح سوال از رئیس‌جمهور فراهم شود تا افکار عمومی قانع شوند در حالی که متاسفانه امروز افکار عمومی می‌گوید مجلس و دولت و قوه قضائیه کنار هم ایستادند و سر ملت کلاه می‌گذارند.

ابطحی درباره محورهای سوال جدید از رئیس‌جمهوری اظهار داشت: در این سوال بحث عدم اجرای قانون توسط رئیس‌جمهور مورد پرسش قرار دارد چرا که بنابر برنامه ششم به دولت تکلیف شده تا پایان سال ۹۶ سامانه شفاف‌سازی حقوق و درآمد را ایجاد کند که البته این مهلت به اتمام رسید و دولت چنین نکرد.

نماینده اصولگرای خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابر این قانون تمام کارکنان دولت از بنده نماینده و استاد دانشگاه تا مسئولان دیگر دولتی و وزرا و رئیس‌جمهور باید حقوق و مزایای خود را شفاف کنند و هر شهروندی که وارد این سایت شود می‌تواند جزئیات حقوق مسئولان را ببیند.

این عضو جبهه پایداری در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: دولتی که ادعای شفاف‌سازی دارد و می‌خواهد روی بخش‌های مختلف نورافکن بیاندازد باید در مورد این قانون بهتر عمل کند.

ابطحی در پایان با بیان اینکه این طرح سوال هنوز تقدیم هیئت رئیسه نشده است، گفت: همچنان در حال جمع‌آوری امضا برای این سوال هستیم و تاکنون حدود ۳۰ امضا جمع شده و به حدنصاب نرسیده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.