پرسپولیس در هفته ششم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا با پیروزی برابر السد قطر توانست حضورش به عنوان صدرنشین گروه C رقابت‌ها را مسجل کند و با این نتیجه مشخص شد حریف بعدی این تیم در مرحله حذفی بازی‌ها یک تیم از بین الجزیره یا الاهلی خواهد بود.

در گروه A  رقابت‌ها دو تیم الغرافه و تراکتورسازی حذفشان قطعی شده است و الاهلی عربستان و الجزیره امارات به عنوان تیم‌های صعود کننده شناخته شدند و چیزی که هنوز قطعی نیست، جایگاه اول و دومی گروه است که مشخص می‌کند در مرحله بعد به مصاف چه تیمی خواهند رفت.

در حال حاضر الاهلی با ۱۱ و الجزیره با ۸ امتیاز در رتبه‌های اول و دوم گروه قرار دارند و با توجه به این تقسیم امتیازات الاهلی شانس بیشتری نسبت به الجزیره دارد ولی بازی رو در روی دو تیم در هفته پایانی تعیین کننده خواهد بود. پیروزی الاهلی و تساوی حکم سرگروهی نماینده عربستان را دارد و با توجه به پیروزی ۲ بر یک الاهلی در بازی رفت مقابل الجزیره در خانه، پیروزی یک بر صفر الجزیره در دیدار هفته پایانی این تیم را سرگروه خواهد کرد. اگر الجزیره از الاهلی گل بخورد آنگاه به پیروزی با بیش از یک تفاضل گل برای صدرنشینی نیاز دارد.

از بین این دو تیم از هر جهت الجزیره حریف مناسب‌تری برای پرسپولیس خواهد بود. از نظر فنی به نظر می‌رسد الاهلی در شرایط بهتری از نماینده امارات قرار دارد و برای سرخپوشان دردسر بیشتری درست خواهد کرد و مورد مهم‌تر امتیاز میزبانی رقابت‌هاست.

تیم‌های عربستانی توانستند با نفوذ در AFC حق میزبانی در بازی با تیم‌های ایرانی را بگیرند و شرایط بازی در زمین بی‌طرف هم به گونه‌ای لحاظ شده است که انگار در هر دو بازی تیم عربستانی میزبان است و این موضوع از هر جهت برای نمایندگان ایران زیان‌بار خواهد بود. خصوصاً تیم‌هایی مثل استقلال و پرسپولیس که امتیاز ورزشگاه آزادی و استقبال تماشاگرانشان اهمیت زیادی در نتایج بازی‌ها دارد.

به هر جهت باید صبر کرد و دید حریف سرخپوشان در مرحله بعدی کدام تیم است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.