ادواردو لوپز بوسکتس روز سه شنبه در حاشیه سفر یک روزه خود به جزیره کیش افزود: بر اساس گزارش سازمان انرژی اتمی، ایران به تعهدهای خود در رابطه با برجام پایبند بوده است.

وی گفت: معتقدیم کشور ایران پایبندی خود را در زمینه مفاد برجام نشان داده است و تلاش داریم در این زمینه امور ۲ کشور ایران و اسپانیا پیش برود.

وی تصریح کرد: وزیر امور خارجه اسپانیا هفته گذشته در سفر به تهران با همتای خود ملاقات کرد که این دیدار باب مذاکرات و توسعه روابط میان ایران و اسپانیا را گشوده است.

وی با اشاره به موضوع برجام و اهمیت آن در عرصه بین المللی اظهار کرد: برجام به عنوان یکی از مهم ترین قراردادهای سیاسی ۱۰ سال اخیر است که جهان شاهد امضای آن بود.

سفیر اسپانیا در تهران گفت: اتحادیه اروپا و بویژه کشور اسپانیا به موضوع برجام و پای بندی ایران به تعهداتش اعتقاد دارد.

ادواردو لوپز در ادامه به سفر یک روزه خود در جزیره کیش اشاره کرد و افزود: جزیره کیش منطقه با اهمیتی است که به لحاظ گردشگری از ظرفیت و توانایی ارزشمندی برخوردار است.

وی اظهار کرد: جزیره کیش ظرفیت ‌های زیادی دارد که می ‌تواند بیش از این توسعه پیدا کند.

ادواردو لوپز گفت: کیش به لحاظ داشتن ویژگی منطقه آزاد از نظر اقتصادی و سرمایه‌ گذاری ظرفیت خوبی دارد و زیرساخت های اقتصادی مثل اسکله ۳۵ هزار تنی و فرودگاه بین المللی آن، فرصت های مناسبی را فراهم کرده است.

سفیر اسپانیا در تهران اظهار کرد: محمد ابراهیم انصاری لاری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و مجموعه مدیران این سازمان اقدام های خوبی را برای آینده روشن این جزیره انجام داده ‌اند.

وی گفت: شرکت های بسیاری در اسپانیا تمایل دارند که در جزیره کیش سرمایه‌ گذاری و فعالیت کنند و در این مدت با مراجعه به سفارت خواستار این موضوع بودند.

ادواردو لوپژ اضافه کرد: در دیدار با انصاری لاری درباره استفاده از تجارب ۲ کشور و توسعه روابط و همکاری بیشتر در حوزه مبادله امکانات بحث و تبادل نظر شد.

وی تصریح کرد: هم چنین با معاونان سازمان منطقه آزاد و بویژه معاون سرمایه‌گذاری درباره برگزاری رویدادهای فرهنگی و گردشگری در جزیره کیش و اسپانیا و حضور برخی سرمایه‌گذاران اسپانیایی در این جزیره تبادل نظر کردیم.

سفیر اسپانیا در تهران گفت: پس از ارائه گزارش به مسوولان عالی ‌رتبه اسپانیا، امیدوار هستیم با پیگیری لازم، همکاری‌ ها شروع و روابط ۲ کشور توسعه پیدا کند.

وی با بیان اینکه برخی شهروندان مناطق گردشگری مانند کیش، اصفهان و شیراز خواهان برقراری پرواز مستقیم از بارسلون اسپانیا به این مناطق هستند افزود: باید پرواز بارسلون به تهران که به تازگی راه اندازی شده را ارزیابی کرد و در صورت توجیه پذیری ، می‌ توانیم به برخی نقاط دیگر مثل کیش هم پرواز مستقیم داشته باشیم.

سفیر اسپانیا در تهران تاکید کرد: با توجه به ظرفیت کیش، باید ارتباط تنگاتنگی میان این جزیره با سرزمین اصلی ایران صورت پذیرد تا گردشگرهایی که به سرزمین اصلی سفر می‌ کنند، قسمتی از سفر خود را به کیش اختصاص دهند.

وی افزود: با این وجود به عنوان سفیر کشور اسپانیا در تهران تلاش خواهد کرد گردشگر های اسپانیایی را برای گردش و بازدید از جاذبه های گردشگری به جزیره کیش ترغیب کند.

وی تاکید کرد: با توجه به حضور برخی شرکت‌ های اسپانیایی در این منطقه، بازدید از جزیره کیش را به ‌طور حتم در برنامه سفر گردشگران اسپانیایی خواهیم گنجاند.

جزیره کیش با مساحت ۹۱.۵ کیلومتر مربع و جمعیتی حدود ۴۰ هزار نفر در ۱۸ کلیومتری کرانه جنوبی ایران در محدوده شمالی آب های نیلگون خلیج فارس واقع است. 

سالانه بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی از این جزیره مرجانی بازدید و از ظرفیت های مختلف طبیعی ، تفریحی و گردشگری آن استفاده می کنند. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.